Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 det med sovingen til babyen (ca 7 mnd)? Har dere faste klokkeslett på dagen som er sove- tid, eller bestemmer babyen selv når ? Hva med morgenen? Når babyen våkner og vil opp (kl 5-6) står dere opp da eller prøver dere å dra ut tida litt?
Gjest Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 hei:) vi har så å si faste sovetider... jenta mi ville opp kl 5-6 en periode..men da ga jeg henne mat og la hun i sengen atme meg, om hun ikke vil sove lar jeg henne leke på stuegulvet på matten sin, så legger jeg meg på gulvet og døser med ett teppe over meg... ca en vanlig dag: opp kl 7 mat halv 8 sove i 9tiden mat i 12tiden sove i 1-2tiden middag rundt 4 en liten lur rett etter middag... hun vil som regel ikke sove, men jeg må bare tvinge henne har jeg funne ut...om ikke blir hun sur å grinete hele dagen...
Luca Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Vi har fra begynnelsen prøvd å legge lillesnupp til samme tid hver dag, og ut fra det har hun kommet i fast rutine helt fra start. Jeg har tro på at barn liker forutsigbarhet, og at ting gjentar seg. Så derfor syns vi det er viktig å la de få vite at det samme skjer hver dag. Så hun legger seg 1830-1900, og våkner da ca 06-07. Står sjelden opp før 0800, så vi ligger i senga og koser og og smådupper litt. Hun bestemmer selvfølgelig selv når hun vil sove(bortsett fra at hun er trøtt den siste timen fra 1800, den prøver vi å drøye litt) men sover faktisk omtrent helt likt hver dag. To runder med en 2-3 timer hver gang.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Har forholdsvis fast sovetid sånn rundt 10 om kvelden & våkner vanligvis rundt halv 9 tiden. Er det før så har han som regel gjort noe muffins i bleia & vi tar han opp, skifter&gir mat. Er det ingenting i bleia så dytter jeg inn smokken, legger han på plass & gir han kluten- da sovner han som regel igjen. Ca 8.30 får han ny bleie & mat for så å sovne igjen. Han bestemmer selv når han er trøtt eller sulten. Har nok ingen faste ting på det, men får siste måltidet rundt halv 10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå