Gå til innhold

hjelp!

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe kontakt med barnets far. eller vi krangler heftig av og til. om babyen som kommer. men ikke noe utover dette. og det virker som om han ikke kjønner noen ting om barn. han tror han kan ha babyen anen vær helg fra han er 3 måneder og 50/50 fra 6 månder. får ikke faren til og forstå at dette er ovehode ikke noen gunstig løsning for babyen.

burde jeg ringe mammaen hans??

sånn at kansje hun kan skjønne hva jeg mener og snakke med han??

har mødt henne 2 ganger og vi kommer ikke godt overens. men det er vel kansje verd et forsøk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han har jo ikke foreldreansvar, så lenge dere ikke er samboere når babyen blir født. ikke med mindre du er så dum at du signerer papirer på at han skal ha dette. ikke gjør det!

uten foreldreansvar, kan han ikke kreve noe som helst. da kan du bestemme hva slags samvær babyen skal ha med faren sin. jeg er for øvrig helt enig i at en hel helg borte fra deg, er ugunstig når barnet er så lite. de husker jo så dårlig, og kan bli vettskremte. og 50/50??? hvem vil egentlig barna sine så vondt?

lykke til.

Skrevet

Det du skriver er bare tull. Uten at det er felles foreldreansvar har barnet fortsatt rett på samvær med begge foreldrene. Den med foreldreansvaret alene kan ikke bestemme hvordan det samværet skal foregå, Blir ikke partene enige bestemmer en dommer hvis det tas ut stevning. I tillegg kommer det faktum at det i retten idag alltid blir dømt felles foreldreansvar hvis ikke det er særs gode grunner som taler mot det. (vold, rus etc etc)

At samvær må foregå fornuftig i forhold til alder, amming osv er en ting, men den feilinformasjonen du bedriver er jo helt bak mål.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det stemmer at den med foreldreansvaret alene ikke kan bestemme hvordan samværet skal være,og i retten blir det nesten alltid dømt felles foreldreansvar. I mitt tilfelle var jeg på megling hos familievernskontoret fordi jeg og x ikke ble enige. Han ville også ha 50/50. Heldigvis var megleren på min side. Han ville ikke anbefale 50/50 i noen tilfeller egentlig. Fordi barnet vil føle en rotløs tilværelse,alltid "bo i bag",ha forskjellige rutiner en uke,for å skifte uka etter igjen. Han ville kun anbefale dette når barnet var godt ut i barneskolen,og hvis foreldrene bodde nært hverandre og hadde en "god tone". Så til oss er det annenhver helg hos far+2 uker sommerferie+annenhver julaften. Det er jeg som har foreldreansvaret alene,det vi har ordnet er bare en samværsordning. Det at man har foreldreansvar alene betyr at jeg trenger ikke fars underskrift på dokumenter som angår barnet,f.eks til pass,far kan ikke nekte meg å flytte utenlands og jeg avgjør om barnet får gifte seg før fylte 18 år o.l.

Du kan prøve å fortelle dette til den vordende far...men at det blir 50/50 er meget usannsynlig!!!Annenhver helg er også vanskelig så lenge du ammer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...