Gå til innhold

Skattetrekk av OS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har full os, og har til nå hatt tabelltrekk,så har blitt trekt ca 1600 kr av os, skiftet til skatteklasse 2 nå for noen uker siden, og nå har jeg fått frikort.. Men har hørt at det er lett for å få baksmell på skatten til året igjen...Noen som vet hvordan dette fungerer ?

Kunne egentlig tenkt meg å betalt litt skatt og heller få igjen neste år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i skatteklasse 2..betaler 15%, men er redd det ikke er nok...har ikke peiling/

Skrevet

Jeg betaler skatt men de sa til meg at dersom OS er eneste inntekt så har du så lav inntekt at du rett og slett ikke er i stand til å betale skatt.

Så du kan faktisk få full OS om du ikke har annen skattepliktig inntekt.

Jeg velger å betale litt skatt slik at jeg får litt igjen, syns det er greit.

Men dette var hvertfall det de sa til meg.

Skrevet

Har hatt full OS i 2 år nå, og har fått igjen hver ei innbetalt krone av skatten...

Ca 20000 hvert år.

Skrevet

Uhm....ga meg vel egentlig ikke svar men....

Altså til deg som betaler 15%, har du annen inntekt utenom OS da?...

nr.2. Jeg har jo full OS, og har ikke noe fødselspenger utenom,så dvs ingen annen skattbar inntekt, derfor jeg fikk frikort,dvs slipper å betale skatt,men er redd for at det brått kan ende opp i baksmell om du skjønner...Så lurte vel egentlig på om det er noen som har hatt kun OS som inntekt ( altså med unntak av barnebidrag/trygd) ,fått frikort,og _likevel_ endt opp med baksmell..=)

Og til deg sist her, du sier du har full os, og fått igjen hver krone av innbetalt skatt, altså, hvor mye betaler du i skatt da?..

Ellers takk for svar=)

Skrevet

HEI..

Har kun OS og som aleneforsørger med kun OS som skattbar inntekt har man egentlig krav på frikort. Det er derimot veldig greit å få tilbake på skatten til sommeren året etter.. Hadde tabelltrekk i fjor, fikk tilbake 19000 i år, ordnet litt større trekk i år, 20% regner med å få tilbake ca 23000 til neste år..

Velger nå å være

Skrevet

Jeg har blitt trekt ved hjelp av tabelltrekk, så jeg vet ikke hvor mange % det er, men det er vel litt over 20% det da.

Grunnen til at jeg er blitt trekt så mye før, er at likninga mi viste en inntekt på ca 180 000, og skattekortet ble gitt ut fra det. I år har jeg bare 4% i skattetrekk. Men jeg er ikke noe redd for det, regner med å få igjen alt neste år også. Er ikke skattepliktig.

Skrevet

jeg har ingen annen skattbar intekt-...var bare de som begynte å trekke med 15% er ikke inne på dette selv,men blir kjempe gla om jeg får igjen pengene til neste sommer,:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...