~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Har full os, og har til nå hatt tabelltrekk,så har blitt trekt ca 1600 kr av os, skiftet til skatteklasse 2 nå for noen uker siden, og nå har jeg fått frikort.. Men har hørt at det er lett for å få baksmell på skatten til året igjen...Noen som vet hvordan dette fungerer ? Kunne egentlig tenkt meg å betalt litt skatt og heller få igjen neste år..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 jeg er i skatteklasse 2..betaler 15%, men er redd det ikke er nok...har ikke peiling/
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Jeg betaler skatt men de sa til meg at dersom OS er eneste inntekt så har du så lav inntekt at du rett og slett ikke er i stand til å betale skatt. Så du kan faktisk få full OS om du ikke har annen skattepliktig inntekt. Jeg velger å betale litt skatt slik at jeg får litt igjen, syns det er greit. Men dette var hvertfall det de sa til meg.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Har hatt full OS i 2 år nå, og har fått igjen hver ei innbetalt krone av skatten... Ca 20000 hvert år.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2006 Uhm....ga meg vel egentlig ikke svar men.... Altså til deg som betaler 15%, har du annen inntekt utenom OS da?... nr.2. Jeg har jo full OS, og har ikke noe fødselspenger utenom,så dvs ingen annen skattbar inntekt, derfor jeg fikk frikort,dvs slipper å betale skatt,men er redd for at det brått kan ende opp i baksmell om du skjønner...Så lurte vel egentlig på om det er noen som har hatt kun OS som inntekt ( altså med unntak av barnebidrag/trygd) ,fått frikort,og _likevel_ endt opp med baksmell..=) Og til deg sist her, du sier du har full os, og fått igjen hver krone av innbetalt skatt, altså, hvor mye betaler du i skatt da?.. Ellers takk for svar=)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 HEI.. Har kun OS og som aleneforsørger med kun OS som skattbar inntekt har man egentlig krav på frikort. Det er derimot veldig greit å få tilbake på skatten til sommeren året etter.. Hadde tabelltrekk i fjor, fikk tilbake 19000 i år, ordnet litt større trekk i år, 20% regner med å få tilbake ca 23000 til neste år.. Velger nå å være
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har blitt trekt ved hjelp av tabelltrekk, så jeg vet ikke hvor mange % det er, men det er vel litt over 20% det da. Grunnen til at jeg er blitt trekt så mye før, er at likninga mi viste en inntekt på ca 180 000, og skattekortet ble gitt ut fra det. I år har jeg bare 4% i skattetrekk. Men jeg er ikke noe redd for det, regner med å få igjen alt neste år også. Er ikke skattepliktig.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 jeg har ingen annen skattbar intekt-...var bare de som begynte å trekke med 15% er ikke inne på dette selv,men blir kjempe gla om jeg får igjen pengene til neste sommer,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå