Gå til innhold

Begynnelsen på noe?.....kanskje? Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i to dager nå hatt sterke mensmurringer - særlig når jeg ligger. Det er såpass ubehagelig at jeg må ta et par panodil for å kunne klare å slappe av. Det går imidlertid over midt på dagen for så å begynne igjen på kvelden. Kynnerne har også tatt seg opp - blir helt nummen og rar i kroppen (og litt kvalm) mens det holder på. Men de kommer gjerne med laaaange mellomrom eller tett i tett (men ikke noe regelmessig altså).

Er 2. gangs, og dette minner slettes ikke om første gang (da gikk vannet først og så fikk jeg ueffektive rier som dabbet av etter 15 timer og jeg måtte settes i gang med drypp). Men jeg lurer på hva som egentlig skjer? Noen som har opplevd lignende / evt. vet om dette er begynelsen på noe? Har 18 dager igjen til termin men føler meg fødeklar. Har i tillegg hatt en del klar væske med litt hvite, harde klumper i i truseinnlegget (beklager detaljer). Bebi er i tillegg veldig aktiv, men jeg føler meghelt øm/sår og rar, og bevegelsene/sparkene gjør nesten litt vondt.

Takknemlig for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan høres ut som om noe er på gang. jeg ville ha kontakta jordmor eller føden, da det høres ut som om du kanksje lekker fostervann... bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite..

lykke til!!

Skrevet

jeg har di samme mensmurringene som deg høres det ut som. er også andregangsfødende. hodet her er festet. jeg har termin 23juli...... er kjempe plaget av kynnere som kommer å går hele tida.

venter bare på a det skal skje noe mer her jeg. vurderer å ringe føden å spørre om det er normalt å ha så sinnsykt vondt....

Skrevet

Åå så spennende! jeg synes det høres ut som noe er på gang. Kanskje du holder på å få litt åpning allerede? - Da kommer det kanskje til å gå fort når selve fødselen begynner! Har ihvertfall hørt venninner fortelle om slike "menssmerter" i dagene før det virkelig setter i gang, og da har det vist seg at det var åpning de fikk i dagene før.

Oj så spent jeg er nå på dine vegne! Er akkurat sånn jeg ønsker min fødsel skal bli nå, at jeg kan få noen cm åpning hjemme først, sånn at det går fortere på sykehuset. Min første fødsel begynte som din med vannavgang, og så ueffektive rier i hele 36 timer før det ble tatt keisersnitt.

Du må la oss få høre hvordan det går! tenker på deg og ønsker deg masse lykke til vennen! :-)

Skrevet

Takk for svarene allesammen =) Kjekt å høre at flere har opplevd det samme. Og enda kjekkere å høre at det kanskje hjelper til modning og åpning, hehe. Da er vondtene iallefall ikke forgjeves. Alt har forresten roet seg ned igjen i dag, så jeg tipper det blir noen flere dagers venting for min del. Skal til jm på onsdag, så da får jeg vel vite mere.

Lykke til allesammen!

Klem fra

Skrevet

Har det sånn jeg også, men uten vonde kynnere- og jeg har ikke termin før 1.september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...