Gå til innhold

Utdanningsmuligheter....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hjemme nå med mitt første barn. Koser meg med det nå, men plutselig har jeg begynt å tenke så mye på fremtiden. Permisjonen går jo så fort, og da må jeg ut i jobb igjen.

Problemet er bare at jeg ikke vil tilbake i jobben men. Har så lyst å utdanne meg til noe "ordentlig".. Jobber "bare" i butikk nå.

er det noen som har utdannet seg med småbarn i huset, og som vil fortelle meg hvordan det gikk?

Er det noen som vet hvem man kontakter om man trenger litt veiledning for hva slags muligheter det finnnes for a utdanne seg. Jeg er 30 år og har samboer og leilighet med lån... så er jo avhengig av litt inntekt også... Er det helt umulig???

Tar gjerne imot noe råd og tips :)

Har forresten lyst å utdanne meg innen helsevesnet...(sykepleier eller hjelpepleier e.l.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem det=)

Har utdannet meg til lærer imens jenta var lita.

Men jeg hadde et nettbasert studie det ene året, og det gjorde ting mye enklere. Jeg slapp å dra på skolen hver dag, og kunne studere i mitt og barnets tempo. Leste på dagene da vi var ute, leste imens hun var i barnehage, leste om kveldene når hun sov osv osv. Og det gikk strålende. På den måten fikk jeg både tid til henne og studier.I motsetning til da jeg var på forelesninger hver dag, og måtte bruke resten av dagen til lesing...

Anbefaler deg å se på www.nki.no . Der kan du ta hjelpepleierutdanningen over nett, og i ditt eget tempo.

Skrevet

koster det ikke ganske mye penger å ta utdanning over nett?

Skrevet

Jo, nki tar feks 19000 ca for hele hjelpepleierutdanningen. Dette får du jo støtte fra lånekassen til. Men det finnes også en del studier på nett som er gratis, men jeg vet ikke om det finnes videregående kurs som ikke koster noe... Har ikke sett det i alle fall.

Men 19000 er jo egentlig ikke noen stor sum å betale for et fagbrev, for det tjener du igjen mange ganger når du begynner å jobbe. Lønna er jo mye større for en med fagbrev enn uten...

Skrevet

Utdanning og små barn går veldig greit d, om man er innstilt på det. Du kan jo prøve deg på aetat om du får noen støtte, om ikke så får du iallefall noe fra lånekassen. Om du vil bli sykepleier bli det høyskoler, så det er sikkert tvilsomt du kommer inn i år, om ikke du kommer over noen restplasser. Men hjelpepleier o.l finnes på mange privatskoler, både som dag, kvelds og nettutdanning.

Sjekk ut aftenskolen.no, .opkinstituttet.no, nks.no og nki.no.

Om du har generell studiekometanse, har nks og nki en del høyskolestudier også.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...