Gå til innhold

halsbrann og melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir litt oppgitt over at det er så mange som anbefaler melk mot halsbrann!! Jeg vet selv at det hjelper veldig der og da, men i lengden gjør det bare vondt verre..Kroppen vår slutter å produsere et enzym vi trenger for å bryte ned melken når vi er ca 2 år. Etter dette må kroppen produsere mer magesyre for å bryte ned melken, slik at det blir en ond sirkel. Mennesker skal egentlig ikke ha så mye kumelk derfor er det i dag bare flere og flere som utvikler melkeallergier og melkeintoleranse. kalsium får en også gjennom andre matvarer, f.eks brokkoli. nok om det.

Det som hjelper og som også er det sunneste alternativet er å drikke mye vann, det tynner ut syren.er også viktig å ikke spise så mye om gangen, heller lite og ofte. Hold deg unna stekt mat,salt og røkt mat og tungt fordøylig mat.unngå å bøye deg så mye.

For meg har flytende novaluzid hjulpet,denne fås både på flaske og i små porsjons poser slik at du kan ha med deg i vesken.

ellers har jeg hørt at iskrem hjelper og rå potet...

lykke til:-)

biola81

[svar på dette innlegget]

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor er nicket ditt et kumelkbasert meieriprodukt hvis du er anti meieriprodukter?

jeg mener at melk fungerer superbra mot halsbrann, dessuten er det sunnere enn mange andre drikker. så jeg drikker masse melk. iskrem inneholder også melk, kanskje derfor det hjelper?

melk er for meg mer naturlig enn kjemiske apoteksaker, så dersom jeg kan klare meg med å drikke litt melk, så er jeg superfornøyd. dessuten gir det deg kalsium.

men du må gjerne la være å drikke melk, hvis du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...