Gå til innhold

September: Hvor mye sover barna på dagtid nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei frøken, som absolutt ikke vil sove på dagen, ender med at ho ligger å ruller i senga og bare tuller.. nå har jeg brukt en time på å få ho til å sove (ho er stuuuuptrøtt, gnir seg i øya og er grinete) er også mett og ren bleie..

noen som har det likedan, med noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he, Velkommen i klubben !

Har hatt det slik en stund nå.. Er så slitsomt. Går flere turer hver dag, er jeg heldig så sovner hun sittende i vognen, og jeg kan legge henne ned så sover hun en time eller 2. Men de fleste dagene, så ender det opp med at hun sove/spiser med puppen.Prøver jeg å ta henne vekk så våkner hun og vil ikke sove mer. Så da sitter jeg og holder henne i ca 45 min, 2 ganger daglig, bare for at hun skal få seg noe søvn... Og jeg som skal slutte å amme snart ! Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til...Men men, må nok snart ta en "skrikekur" light på dagtid også (har gjordt det om kvelden, og nå legger hun seg fint), men siden hun aldrig har sovet inne på dagtid, så ser jeg absolutt ikke frem til det.

Lurer på om det kan være pga at hun holder på å lære seg så mye nytt nå.. Nettopp begynt å krabbe og reise seg.

Dessverre som du sikkert forstår så har jeg ingen tips, og setter stor pris på hvis noen har ..

Skrevet

Sander sover fra 2 til 4 timer på dagtid... fordelt på 2 lurer.

Skrevet

Jepp :) ...men ingen tips :( Nå går det litt i bølger om hun vil sove eller ikke, men hun kan være temmelig vrien å få til å sove, ja. Stuptrøtt her og, men ikke snakk om å legge seg ned, hun er oppe på rumpa før jeg har fått tatt hendene til meg. Håper det bare er for en periode! :D

Skrevet

Som regel sover hun bare 30 min på dagen. Veldig lite syns jeg.

Skrevet

Det er vanskeligare enn før å få Ask til å sove, spesielt om ettermiddagen. Han sovnar ikkje i vogna lenger, og er ikkje interessert i å sove dersom han er på ein ukjent plass, eller om det er mykje som foregår.

Han søv greitt om føremiddagen (stort sett her heime, av og til hos mormor og besten) og då søv han i ca 1,5t. Viss føremiddagsluren er litt sein blir det ikkje "tid" til ettermiddagslur for han får ikkje lov til å sove etter kl 17.

Har ikkje egentlig gode tips... Her søv Ask i senga vår på dagtid, vi legg oss ned med han når han skal sove, ellers går det ikkje. Dersom det er eg som legg han får han pupp.

Skrevet

Takk jenter, for at dere tok dere tid i hvertfall, ikke bare mi som er så vrang ser jeg ;))

Jeg fant ut at jeg skulle gi ho en koseklut (en ren gulpeklut da), det funket! da sovnet hun tvert! så nå går jeg bare å fjerner kluten, om ho har dratt den over ansiktet på et vis, når hun har sovnet :)

Skrevet

Samme problemene her. Har prøvd koseteppe, men det bare peives vekk. Sover 1-2 timer under førsteluren, men nekter å sove lur 2. Og uten den blir det jo 7 timer uten søvn! Sta unger!!

Skrevet

Ja, veldig sta! hehe.. nå er det tid for en liten lur, men kaster seg rundt der inne hører jeg.. ho får holde på til ho blir lei og trøtt ;)

Skrevet

trøtt er ho jo, men sånn ordentlig trøtt trøtt mener jeg..

Skrevet

Snuppa her sover 2 ganger for dagen - første gangen ca 1 til 1,5 timer, andre gangen 30-45 minutter.

Vi har fra første stund hatt legge ritualer på kveldstid, og de siste mnd har vi hatt et lite "rituale" før legging på dagtid også. Vi setter på en rolig sang og så får hun smokken (den brukes kun til soving) og så danser jeg rolig rundt i stuen med henne på skulderen til sangen er ferdig - da er hun i "sovemodus" og jeg kan legge henne ned, og etter 5 minutter pleier hun å være sovnet. Kanskje det kan være et tips å lage et lite "rituale" før leggingen?

Her er "sove-problemet-for-tiden" at hun av og til våkner etter kun 30 min på formiddagsluren.... da er hun småsutrete resten av dagen, men nekter å legge seg igjen hvis jeg ikke triller på tur - da kan hun sovne igjen - men først etter 15-20 min med sutring i vogna....

Skrevet

Hehe, Kladden.. vi har hatt rituale all the time.. også det samme nå.. men nå er det blitt mye mer gøy å se hvor lenge vi kan holde øynene oppe ;)) så da må man finne på noe nytt ved siden av.. om kvelden sovner ho med en gang.. men på dagen derimot, der har hun blitt en vanskelig liten krabat =))

Skrevet

christian sover fra 2-6 timer på dagtid....komme rlitt annpå hvordan natten har vært, men dette er fordelt på 2 lurer av og til 3...men vi prøver å holde oss til to så han legger seg til skapelig tid om kvelden..

han legger seg fint ned med bamsen og fingrene sine så sover han søtt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...