Gå til innhold

Hva gir du i gave til den nybakte mor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe mer.. ;-)

Dette er jo også et økonomisk spørsmål da. Ikke alle kan gi den nybakte mor en diger diamant eller noe slikt. Det kommer jo også an på hva man ønsker å prioritere.

Jeg hørte om et par der mannen hadde vært ute og kjøpt babyklær selv. Ingenting passet før etter 6 mnd selvsagt (han var jo mann), men likevel var det den beste gaven mor kunne fått. Nemlig at han viste glede og engasjement.

Skrevet

Eh.. Den var egentlig min.. Tok over PC'n her.. :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

åhh..så søtt...! det hadde jeg satt veldig pris på da!! :) hihi

• 3 uker senere...
Skrevet

Samboeren min hadde ikke tenkt på dette før svigerfar nevnte det for han. Så han har gått og tenkt på dette, og lurt på hva skal kjøpe. For noen måneder siden sa han at jeg skulle få SPA etter fødselen, for det måtte jo være kjekt for meg. Så det gleder jeg meg til! Hvis ikke det er en flott gave så vet ikke jeg:-) Blir selvfølgelig glad hvis han kommer med en liten ting på klinikken, men det er ikke så viktig, og jeg er glad i han uansett:-)

Klem:-)

Skrevet

Jeg synes ikke så mye om sån "press"gaver som jeg vil kalle dette. Skaper forventinger som egentlig ikke bør være der. Men en omtanke er ikke galt under fødselen. Men jeg lurte på å kjøpe en babycall eller noe slikt... som jeg kan komme med til mor. Det vil jo ikke være noe personlig, men det er noe vi kan dra nytte av begge to. Vet ikke hva dere synes om slikt, damer? Er litt galt nesten av meg å spøre når jeg begynner med at jeg er i mot. Men tøffel som vi blir, gir vi vel etter presset og løper rundt og ser forvirret rundt oss, og kjøper klær i feil str. som noen nevner her.. he he...

Far blir anonym... skal jo være en overaskelse til mor, som vet nicket mitt.

Skrevet

Syns vel egentlig at babycall er en litt kjip gave...tenker at det er noe man kjøper uansett og litt "steril" gave. Jeg er heller ikke helt med på at man skal ta av med gaver, men kjøpe noe som varmer hjertet litt. Hadde mannen min på eget initiativ kjøpt klær til bebisen hadde jeg blitt kjempe glad! Har hørt om noen som har bestilt bodyer eller t-skjorter til bebisen som det stå noen kult på, f.eks "Jeg har verdens beste mamma" eller noe sånt. Finnes sikkert på nettet et sted. Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svaret... var akkurat det jeg tenkte om det med babycall og slik... så jeg ville egentlig hoppe over det.. får se om det blir noen gave i det hele tatt på henne da... Eller det skal det nok bli... skal overaske henne når hun kommer hjem med noe kult... Føler at babyen på føden er stor nok gave i seg selv.. både for meg og mor... jeg forventer ikke noe fra henne, og håper ikke jeg får noe heller. Da vil jeg føle meg så flau for og ikke ha noe til henne... samme tror jeg hun vil føle for meg om jeg stiller opp med noe... he he

• 2 uker senere...
Skrevet

hei du

jeg er faktisk av di som ikke syntes en slik gave er nødvendig. alle setter vi pris på gaver og overaskelser, men det at det er et must ødelegger jo hele greien.

ikke har vi økonomi til å kjøpe noe unyttig heller, for å være ærlig.

men jeg har bestemt at hjemreiseklærne får far og storesøster finne mens vi er på sykehuset, mannen min er flik til å finne fine klær til storesøster så dette vet jeg han får til,

han er ikke håpløs, jeg kjenner faktisk ikke menn som er håpløse jeg da.

de kan være usikkre på om det de gjør er bra nok, men det kan vi kvinner også skrive under på at vi er. vi kansje skjuler det mer når det gjelder babyer.

ser eksemplet på at en far kjøpte forstore klær, vel vet mange som har gjort det som er kvinner, men vi ville sakt at de var så søte og vi kunne spare de til de passet, desuten vet man ikke hvilken str. som passer når barnet blir født og man blir andbefalt å kjøpe litt større, så det kan brukes lenger.

de fleste menn som kjøper feil størelse ser kansje ikke på størelsen men liker plagget, og syntes det er smått og da må det jo passe. hva er galt i det.

nei jeg forventer ikke noen gave, men jeg har bare praktiske menn i min familie og faktisk syntes jeg det er godt og trykt, ok så kjøpes ikke dyre smykker, men fikse hus det kan de. det setter jeg mere pris på.

derfor er vel ikke utstyr man trenger så galt heller. for meg da.

men så er vi jo forskjellige da, man kjenner vel sin kjæreste godt nok til å ane hva som er flott og ikke.

Skrevet

Jeg fikk faktisk ingenting og ble egentlig skuffet over dette. Han hadde ikke hørt om slike gaver ble jeg fortalt, men det gjorde jo ikke saken noe bedre. Han sa det må jo telle noe at jeg har vært her hele tiden sammen med deg, han overnattet begge dagene. Han stod opp på natten å skiftet bæsjebleie og passet på oss begge og det har han jo rett til, men en blomstebukett kunne han jo ha kommet med, eller vise at han hadde tenkt på det. Man har tross alt gått gravid en evighet og en liten oppmerksomhet hadde vært hyggelig.

Skrevet

Jeg fikk heller ingenting, ikke en blomstbukett engang. Ble veeeldig skuffet. Min mor fikk gullring begge gangene av pappa, så han har noe å stille opp med der:) Men jeg har fortalt han hvor skuffet jeg var, og håper han har tar hintet denne gangen -skal føde i desember 2006. Så da er det bare å vente og se;)

Skrevet

Neimen, guri.. Nå synes jeg noen av oss begynner å bli litt egoistiske her. Hva med far da, som har måttet ta over masse husarbeid og arbeidsoppgaver, tåle gråt, kjeft, hormoner og klaging over magesmerter, vekt, og alt annet. Skal ikke han få en gave, også da ?! Synes ikke vi kan kreve så mye, de har gitt oss og vi har gitt dem - verdens flotteste og største gave!

Skrevet

Jeg husker at min mann sa noe om at når jeg hadde kommet meg litt etter fødselen skulle han sende meg på spa, og det var litt snakk om parfyme, konfekt og diamanter. Jeg tenkte faktisk aldri på at jeg burde planlegge noe til ham også, ikke før i ettertid. Men det ble faktisk aldri noen nybakt-gave på noen av oss, vi glemte det rett og slett! Og ikke har jeg savnet det heller. Han var der under hele fødselen, satte opp håret mitt og gav meg vann, stod der og var sterk så jeg kunne henge på ham. For meg er det gave nok at vi fremdeles får tårer i øynene når vi snakker om fødselen :-)

Skrevet

synes det er trist å lese at mange her ikke fikk gave og forventet det. Hva er det med dette gave drysset som skal komme. Er ikke babyen en gave i seg selv... eller etter 9 mnd så er det kanskje blitt en selvfølge at den skal komme og at den er 100% frisk osv... Synes dere heller skal glede dere over det dere har. Og om dere ikke får blomster av far, så gled dere over å se gleden hans når han er på besøk... "jeg er en robot og kan ikke vise følelser, så jeg gir blomster, gullringer og diamanter i stede".... Huff... jeg kommer til å vente i spenning til vår lille kommer... men ser nesten at det som blir mest spennende er å se om hun blir skuffet for de jeg gir gave, eller ikke gir gave...

Skrevet

Gleden hans ville jeg faktisk tatt for gitt. At han tar over en del husarbeid mens jeg er gravid, vil jeg si er en selvfølge.

En liten oppmerksomhet, ikke dyr, men gjennomtenkt, er viktig. At han setter pris på personen meg, kjæresten meg, og ikke bare meg som MOREN til vårt felles barn, er viktig. Særlig etter en lang graviditet og en tøff fødsel.

Provosert nå:)?

Skrevet

Vel, det er en stor prestasjon av en kvinne å føde et barn. I tillegg har hun båret på barnet i 9 mnd... Syntes absolutt hun trenger en liten oppmerksomhet fra mannen etter fødselen (men trenger ikke være noe dyrt). Men hva med et pent armbånd...

Skrevet

hvorfor er gaver så viktig egentlig? du har jo allerede fått verdens beste gave han, et lite barn..

jeg forventer ikke å få noe gave av kjærstn og kommer heller ikke til å nevne det for han, synes det blir helt feil. har han lyst å komme med blomster helt på egen hånd blir jeg selvfølgelig kjempe glad, men ærlig talt.. den blomsten blir ganske uvesentlig og glemt midt oppi fødselen og når det lille mirakelet vårt endelig har kommet til verden...

Skrevet

det er også en stor prestasjon for far det at kjærstn går gravid. han må stille opp mye mer enn vanlig og de har de ikke akkurat så lett de heller med alle disse hormonene som raser rundt i kroppen vår som vi(veldig mange hvert fall) lar gå ut over dem..

Skrevet

Er så enig med deg Maddemor! For dem som har så stort fokus på gaver, tenk heller på hvor heldige dere er å la det være gaven. Det er ikke alle som kan få barn, det er ikke alle som får med mannen under fødselen av forskjellige grunner, det er ikke alle som er så heldig som akkurat du som har denne fine mannen ved din side... (samme for far). La oss heller verdsette det, og om jeg er så fryktleig at jeg må gi gaver for at sambo skal like meg, kan hun ryke å reise! Da er ikke forholdet vært noen ting, er ikke derfor jeg er med henne hvertfall. Jeg er med henne for de hun gir meg noe... ikke i tigense betydning, men følelsene...

Skrevet

Jeg venter nr fire og hadde nå ikke hørt om at det var vanlig å gi gaver en gang før jeg leste her inne for et par måneder siden jeg da.... Nå er jeg et litt sånt anti-gave-menneske, men som blir umåtelig glad over noen få gaver som er fra hjertet og oppriktig ment. Bursdagsgaver og julegaver hopper vi over til hverandre her i huset med mindre vi kommer på noe vi ha fryktelig lyst til å gi (utenom til barna da - de får jo selvsagt). Så om han hadde stresset for å finne noe å gi meg når jeg hadde født hadde jeg nok nesten blitt litt sur - men dersom han plutselig fikk det for seg at han hadde lyst å gi noe, ja, så hadde det jo gledet meg. Men det gave-forventningspresset synes jeg er noe ordentlig tull - både av denne typen og morgengave når man har giftet seg....

Skrevet

Jeg tror nok at jeg kommer til å få gave av samboer. Det var faktisk han selv som tok det opp – jeg hadde aldri hørt om det en gang, men det var visst flere av hans kompiser som hadde gjort det samme. Synes det er hyggelig gjort, jeg. Men hvis han kjøper noe håper jeg bare ikke han blakker seg på noe. Blir bare flau når jeg får for dyre gaver.

Jeg hadde blitt utrolig glad for en body (eller lignende) til ungen der det sto ”Jeg har verdens beste mamma”. Man må jo ha et hjerte av stein for å unngå å smelte da….

Skrevet

Jeg har fått to fine gutter og må si jeg ble kjempeglad (hadde ikke ventet det) da kjæresten min kom med roser, en fin bodylotion, en rolig fin cd og cd spiller (walkmantype) som jeg kunne ha på sykehuset. Det var utrolig deilig å kunne stenge de andre på rommet ute med nydelig musikk.

Da jeg fikk nr to, kom han ned med cd-spilleren og en ny plate pluss blomster igjen.

Vi har da tross alt gjort en formidabel jobb og er såpass slitne og sårbare etter en fødsel at en LITEN oppmerksomhet som feks. røde roser må da mannen kunne komme på å kjøpe....

snart trebarnsmor

Skrevet

dette her med gave etter fødselen blir veldig amerikansk føler jeg. akkurat det samme som baby-shower som er så vanlig, og valentines. jeg hadde ærlig talt ikke tenkt tanken engang.. helt enig i at blomster er fint, men ikke hvis det bare er fordi mor forventer det. da kan vi jo like gjerne kjøpe gave til oss selv da :)

Skrevet

jeg har sagt til pappan av babyen at jeg ønsker meg familiefotografering når babyen har kommet..da har han fått gitt noe(noe han veldig vil), jeg får noe jeg ønsker meg og det er til hele familien..mange fluer i en smekk..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...