Gå til innhold

Spm om fullamming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalles det fremdeles fullamming hvis man må gi en liten tår med mm på flaske om kvelden fordi der er litt lite i puppene? Hva om man er borte fra barnet og far feks gir litt mme på flaske og dette skjer sånn av og til. Fullammer man ikke lenger da? Bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke..

har lurt på dette selv..

hihi, men man gjør vel gjerne ikke det.. eller ?!

Skrevet

Fullamming er når baby kun får morsmelk. Om melken kommer fra puppen eller fra flaska, spiller ingen rolle. Gir man tillegg av mme av og til, fullammer man ikke.

Regner med at det er definisjonen av fullamming du er ute etter, og ikke hvorvidt mm/mme er best for baby osv...:-)Den diskusjonen der håper jeg er ferdig utdebattert for lengst.

Skrevet

Jeg ville regnet det som fullamming dersom man ammer hele tiden til vanlig, men f.eks. gir en flaske MME når man har barnevakt til babyen.

Skrevet

Fullamming er når barnet bare får mm, ikke annen "mat". Vann og annen tørstedrikk regnes ikke med, men mme teller som "mat"

Skrevet

Tror nok jeg må si meg eniog meg halloween-mamma.

Det viktigste er hva som er normalen.

Hvis man gir flaske en gang i mnd f.eks. vil jeg kalle det fullamming.

Selv får Erlend 30-90 ml mme hver kveld, og det er nesten så jeg vil driste meg til å kalle det fullamming også.

(nesten, ja;)

Skrevet

Hva er vitsen med å kalle det fullamme hvis du gir mme hver kveld? Det er jo faktisk å skryte på seg noe som ikke er sant! Fullamming betyr at man har nok melk og at all mat dermed kommer fra amming, dvs fra brystene.

Skrevet

herregud...om man gir litt mme på kvelden og ammer resten av døgnet er vell det fullamming...

Skrevet

Skryte på seg?

Er du stolt over at du produserer mye melk?

Er det noe du går rundt og skryter av?

"hvor mye melk produserer du, liksom" *hihi*

Sa vel "nesten" også, gjorde jeg ikke?

Må le av dumme folk, som må skape uhygge og rakke ned på andre folk for å få bedre selvtillit, og som i tillegg ikke er tøffe nok til å signere med nick:)

(Har forresten nok melk, men med litt ekstra på kvelden sover Erlend litt lengre.)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg studentmamman til Erlend. Jenta mi får mme hver kveld/natt, og jeg ammer ellers. Kaller det fortsatt fullamming. Er vel ikke noe å skryte av...Hihi:o) Er så teit alt det fokuset på at man er best hvis man ammer hele tiden osv. Blir lei av det snakket...

Skrevet

fullamming er KUN morsmelk !!!!!!!!!! enten det er på flaske eller ikke.

Skrevet

Nå er det definisjonen FULLAMMING det er snakk om, ikke hva du personlig legger i fullamming! Fullamming er bare morsmelk som mat, ikke noe annet. Hvis du gir mme om kvelden fullammer du IKKE! Hvis du ikke synes det er noe å skryte av, hvorfor sier du da til folk at du fullammer når du pr definisjon IKKE gjør det???

Skrevet

Det med at babyer sover bedre på mme så lenge mor har nok melk er bare bullshit. Det har blitt avvist gang på gang av forskning. Det er ingenting som metter like mye som den fete melken om kvelden.

Skrevet

Man merker vel selv når babyen sin sover best?? Babyen min sover mye bedre etter mme, enn vanlig mm. Det har vi prøvd flere ganger. Og at andre skal vite sånt bedre er helt teit..

Skrevet

Om helsesøster spør meg om jeg fullammer sier jeg ikke "neeei jeg var på fylla i sist å da fikk hun mme". Eller lignende. Men hadde hun fått flaske hver kveld hadde jeg sagt " nei jeg fullammer ikke lenger".

Skrevet

Pr definisjon er fullamming det at babyen *berre* får morsmelk. Om melka kjem rett frå puppen eller er utpumpa og gitt på flaske speler ikkje nokon rolle.

Dersom babyen får morsmelkerstatning blir den ikkje fullamma.

Eg skjønar ikkje kvifor det må bli så voldsom diskusjon på grunn av eit sprøsmål som egentlig har eit veldig enkelt svar.

Skrevet

*applaus til Ranveig R* Dette poenget jeg har prøvd å få fram, siden disse stabukkene mener at de fullammer selv om de gir mme hver kveld...

Skrevet

Drar denne opp igjen jeg nå..hehe.. Lurte bare på om ikke det regnes for fullamming selv om baby får MME når den har barnevakt? Tenker ikke da på HVER kveld, men veldig sporadisk, f.eks. en gang i måneden?

Jeg har nemlig regnet meg som fullammende fra babyen var ca. 2,5 mnd til den var 5,5 mnd - selv om babyen i den perioden fikk tilsammen 3 flasker med MME :) Er vel rett det vel?

Skrevet

engangstillfeller teller ikke - da tror jeg svært få kunne si fullamming, men mme hver kveld - det er ikke lenger fullamming- men nå håper jeg at vi ikke trenger diskutere dette så mye - da blir det snart flisespikkeri!!!!

Skrevet

Pr. definisjon blir ikkje babyen fullamma dersom den får mme. Enkelt og greit.

Men er det egentlig så nøye då? Er ikkje det viktigaste at babyen blir mett?

Skrevet

Hvis man har barnevakt, kan man ikke pumpe på forhånd da?

Skrevet

Det er ikkje alle som får til å pumpe seg...

Skrevet

Ok, da er jeg med igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...