Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 med ca 80 gjester til middag og kaffe, leie av lokale, Kjøp av kjole, brudepikekjoler, kaker, dekorasjoner, fotografering, levende musikk.. osv..inkl alt som pleier å være i et vanlig bryllup??? Har også lyst til å gifte oss ute (med "kjempepartytelt"), vil det koste ekstra? Har lyst til å gifte oss til neste sommer, men må jo begynne å spare! Svigermor og svigerfar kommer helt sikkert til å hjelpe til økonomisk, men man kan da ikke ta det med i bergningene heller! Hvis vi skal betale alt selv, så lurer vi på om vi må sette datoen i 2008 isteden, for å få spart opp nok. Hva tror dere det vil komme seg på, sånn ca??
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Jeg tror fort du må regne med en 50 - 80 000, kanskje mer også. Det baller fort på seg. Vi tenkte ikke på å ha det billigst mulig osv,men tok prisene for det det var. Men vi henta inn priser hos mange forskjellige, både når det gjelder mat, musikk, frisør osv. Vi har kommet opp i 80 000 ca nå, men jeg tror ikke det blir så mye mer enn det. Det er maten og drikken som koster egentlig. http://www.partytelt.net, her er det noen priser på slike telt.
navano Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 vi vurderer å ha det på et selskapslokale hvor de ordner alt. Da må vi betale 1000kr pr pers og dette er inkludert velkomstdrink, 3 retters middag med vin, kaffe, fri (fra ca 20.00 til kl 01.30), leie av lokalet, kokker, servitører og musikk. Det vi må ha selv er kakene og pynten. Om vi skal ha en billigere løsning har vi regnet ca 55000kr, men da ordner vi en del selv. Leie av lokalet 1800kr (om vi har det på et grendehus) Kjøp av kjole 9900kr + slør tiara og sko (kan finne billigere kjoler og dyrere. Brudepikekjoler vet jeg ikke , men det koster 750kr å leie sjakett til brudesvenner. Kaker skal flere i familie bake så dette blir ingen utgift. Selve hovedkaka kan fort komme på 4000kr men vi vil lage den selv så vi betaler 300kr for leie av 3 etasjers stativ . Dekorasjoner kan jo fort bli en del, blomsteroppsatser koster mellom 250 til 400kr pr stykk på interflora. Fotografering er også veldig variabel i pris, den rimligste vi fant skal ha 2500kr +600kr for å ta bildene ute. Dette er da en standar brudepakke. Musikk vi kunne få et 4 mannsband til 6000kr, Drikke om man skal ha det kommer fort opp i 10000kr Frisør betaler jeg 1500kr dette er inkl hår og sminke både på prøvetime og selve dagen. Vi kunne få leid et stort partytelt til 5000kr for en weekend, men siden vi gifter oss midten av mai tar vi ikke sjangsen på det. Ellers så er det utrolig mye mer en tror som man trenger eller gjerne vil ha. Håper dette var litt til hjelp og lykke til med den store dagen
navano Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Det skal stå fri bar..... Gikk litt raskt det der :-)
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Jeg syns dere kommer billig ut med de prisene hvis dere skal ha det på et selskapslokalet hvor de ordner alt. Vi måtte også beregne 1000 kr pr pers, men det var bare for middagen og drikken til maten. Musikk måtte vi ordne selv,samt kaker og 40 kr pr kake for at de skal servere den. Fri bar var det ikke, men bonger med 2-3 drinker på hver. Vi sparer mellom 10 - 15 000 på å ha det på samfunnshus og ordner det meste selv. Syns det er litt gøy å ordne ting selv også jeg da. Lykke til!!
brooklyn Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 ang partytelt, så vil jeg si at det koster en del mer med et partytelt enn om du har festen på et samfunnshus el. lignende. På samfunnshus så har de gjerne det du trenger av fat, bestikk, glass, bord, stoler og lignende. Med partytelt må du for det første ha selve teltet, så bord, stoler, duker, fat, glass, bestikk, you name it. Vi har valgt løsningen med partytelt, men det blir ikke en rimelig affære. Tar meg i å angre litt på den innimellom, men det er for sent å gjøre noe med det nå. Nå satser jeg bare på en kjempefest!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Tror nok bryllupet ditt blir på rundt 100 000 pluss!!! Så bare begynn å spar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå