Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Eller er det bare av og til? Hva på kjøpesenter ol?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Hei,jenta mi er 2,5 år.Vi bruker vogna om vi skal på lengre turer,eller har den vertfall med, hun synest ofte det er gøy å kjøre den selv med dukke oppi.Men om vi er på kjøpesenter går hun somregel, eller vi leier en slik gøyal "bil/trille"som de har der.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 På kjøpesentre går hun som regel selv, eller vi leier bil til henne. Er vi i byen så har vi med oss vogna hvis vi skal være en stund, er det bare snakk om en kjapp tur, så orker vi ikke ta den med. Hun sitter ikke mye i vogna selv om vi har den med. Men hun er faktisk gladere i å sitte i vogna nå enn da hun var så liten at hun måtte...
PrinsesseSjefen Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 ganske likt som de andre svarte her. På matbutikken sitter hun i handlevogna, på kjøpesenter er hun nesten aldri, men hvis vi skal mer enn en eller to plasser har vi med vogn (jeg er ikke glad i å vandre på kjøpesentre, må vite nøyaktig hva jeg skal ha, og helst prøve å gjøre det en dag jeg har frifra jobb og ungene er i barnehagen). Hvis vi går til barnehagen ( 1 1/2 km) om morgenen sitter hun i vogn, og på andre lengre gåturer (hun går litt sakte for storesøstrene, de blir lei av å vente på henne...). Skal til Hunderfossen på tirsdag, og skal prøve å legge igjen vogna i bilen. Kan alltids hente den om hun blir lei av å gå. Regner med at det blir enda mindre bruk etter hvert, og at vi neste sommer kan "slippe" vogn. Kan ikke huske at de eldste brukte vogn etter 3 år.
Galskapens overhode Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 som de andre her inne.. Nesten aldri på kjøpesenter, men da vi ikke har bil er det veldig greit å ha vogn å lempe alt på samt å slippe å bære velsa når hun blir sliten..Vi har heller ikke bil da, så er godt å ha for å unngå å bruke evigheter til bhg..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Vi har ikke bil og bruker mye sykkel med barnesete. Derfor blir heller ikke vogna så mye brukt i hverdagen. Når vi drar på tur/ferie/gåtur har vi derimot vogna med. Skal vi ned til sentrum/kjøpesenter og vi sykler går hun. Hun blir 2 år.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Ho er 3,5 år og vi bruker vogn når vi skal gå langt.Da sitter ho litt og går litt omhverandre. Skal vi gå på kjøpesentret som tar ca 5minutter og jeg skal handle uten min mann blir det tungt å bære maten og div... hjem så da ar jeg med vogna,men min datter sitter ikke oppi ho vil heller gå ved siden av. (Har senebetennelse i begge håndledda og kan ikke bære noen ting nesten og får ikke gjordt noe med det før etter fødselen så jeg er ikke lat)
Brugle Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 har en 2 1/4 år, og parkerte nettopp vogna i kjelleren. Brukte den nesten utelukkende til å sove i den siste tiden. H*n er flink til å gå selv, og sitter også en del på ryggen. På lengre turer bruker vi Ergo bæresele.
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Vi bruker fremdeles vogn, men det er fordi vi går lange turer hver dag. På kjappe byturer/handleturer og kjøpesentre o.l. bruker vi sjeldent vogn, men har den ofte med tilfelle vi blir lenger enn planlagt, ettersom han fremdeles sover på dagtid, og vi da trenger vogna..
May36 Skrevet 1. juli 2006 #11 Skrevet 1. juli 2006 Vi går lange turer uten vogn og bruker ikke vognen mer. Sitter litt i handlevognen, men han foretrekker å ikke sitte i vogn lenger. Han er snart to og vi har ikke brukt vogn siden han var 1,5 siden han selv ikke vil.
gerd Skrevet 1. juli 2006 #12 Skrevet 1. juli 2006 varierer jo litt hva folk ser på som lange turer da.... Tviler på at en liten på 1,5 år går lange turer i ordets rette betydning....
May36 Skrevet 1. juli 2006 #13 Skrevet 1. juli 2006 Vi går i opptil 1,5 time (ikke de dagene han er i barnehagen) og da går og løper han hele perioden. Det har han gjort siden han var 1,5 år. I barnehagen er han også blant de som er mest i bevegelse og sterkest motorisk får vi høre. Han kan bli sliten og da vil han bæres, men bare helt til han er klar til å løpe eller gå igjen, tar bare noen minutter med bæring. Så gerd, du har ikke møtt min lille traver :-) han ville fjernet all tvil hos deg. Jeg skulle ta en tur til byen da han var 1,5 og fikk ikke tak i taxi. Vi begynte å gå og det endte med at vi gikk i en halvtime før vi tok pause på kafe, det var sånn jeg oppdaget at gutten var i storform og elsket å gå turer. Siden har det bare blitt mer og mer og han nekter å sitte i vogn.
gerd Skrevet 1. juli 2006 #14 Skrevet 1. juli 2006 oki. Jeg gir meg jeg ;-) Men i mange andre tilfeller tror jeg nok det er foreldre som overdriver. Vi vet jo at det er et problem nå til dags at folk er så late...
tuninna ♥ 2pp Skrevet 1. juli 2006 #15 Skrevet 1. juli 2006 vi har ikke bil, så enten bruker vi sykkel med sete, eller vogn. går av og til til barnehagen selv, men det er langt og tar ihvertfall en halvtime for henne å gå hele veien
May36 Skrevet 2. juli 2006 #16 Skrevet 2. juli 2006 Jeg velger å tro at det i mange tilfeller er sånn at foreldre ikke vet hvor langt "langt" er og faktisk undervurderer de små. Barn som er vant til å være i aktivitet og elsker det kan være med på turer, jeg har møtt på flere med veldig små barn på lange skogsturer, da med bæremeis. Men vet at de har gått lange strekninger innimellom (etter prat foreldrene), det er vel bare hva de er vant til og selvfølgelig om de selv liker det. Noen barn liker ikke eller klarer ikke å gå så lange turer, eller er rett og slett ikke vant til det. Vi har ikke med Smurfen på lange skogsturer, vi tar det som byturer eller til en park for å leke og kun de dagene han ikke er i barnehagen. Synes det nesten er trist syn å se store barn i vogn (3-åringer).
*Minnie Mus* Skrevet 2. juli 2006 #17 Skrevet 2. juli 2006 nope aldri faktisk. sluttet før han var to år.. godt av litt mosjon:-)
nungo Skrevet 4. juli 2006 #18 Skrevet 4. juli 2006 Hver eneste dag :-) hun er 2, 7 år og sover altid i vognen sin på dagtid. I itllegg har vi den ofte med på tur (i byen). Vi har nettopp vært fire dager på storbyferie og det var helt yperligt å ha med vogenen hennes da. Det var mye folk og det ble mye gåing, men hun satt fint og trygt i vognen sin :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå