Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 jeg er student og har hatt permisjon siden november..skal begynne på skolen igjen nå til høsten...Er alenemor, mottar OS,ekstra barnetrydg. vi er blitt enige om at han skal ha jenta annenhver helg, noe som ikke blir fulgt enda siden hun er så liten...men må si jeg er skuffet over innsatsen til min x...han er mere opptatt av sine interesser enn å ha lillejenta...han vil kun ha henne når det passer han, og aldri på natt... Tror han kunne ha godt av å være alene med henne i en uke eller 2, for å bli bedre kjent og se hvordan det er å ha barn, han tørr ikke skifte bleie (ja han er ung,eller 24er ikke så ungt,men bleier er ekkle). vertfall tror jeg han hadde hatt SINNSYKT godt av å få litt ansvar med lillejenta vår...vi har ellers ett godt forhold jeg å faren, så jeg tror han skal klare det, om han MÅ.... så det jeg egentlig lurer på er om han kan ta ett par uker permisjon? går det da utover mine penger?? mottar lån og stipend fra lånekassa...har permisjon ut september tror jeg,men skolen begynner i august...så jeg tenkte han kunne ha henne litt i aug/september... ble rotete dette her...håper på svar... eller er det slik at når man motar OS så har ikke faren krav på permisjon??
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 er nok en naturlig følge av det å være aleneforelder at den andre parten ikke får permisjon..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 var igrunn det jeg tenkte...men var ikke sikker...denne pappaen hadde bare hatt så utrolig godt av å se etter jenta si av og til med det hele og fulle ansvaret... menmen...får ta henne med på skolen da...får vell gå på ett vis...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 du har jo krav på hans perm om dere ikke bor sammen så sånnsett så hadde babyn ikke fått mer tid hjemme. han har jo 5 ukers ferie fra jobben sin som alle andre. han kan ta en uke eller noe for barnets skyld. tror egentlig man kan søke om at pappaen får pappa permen, men da mister jo du 5 uker da. vet ikke om det er det beste for barnet og bli dyttet på en pappa som ikke er klar for det. men kjenner jo ikke hele historien
Kjetil! Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Anonym lyg, eller uttaler seg om ting han/ho ikkje har greia på. Ja, han kan få ha permisjon (dersom du har opptent fødselspengar, kan han få fedrekvota). Men permisjonen skal vera like lang samanlagt, som det han ville ha vore i utgangspunktet. Alternativt kan han bruka ein del av ferien sin saman med ungen. Og det er lurt å la han få vera med på tilvenning i barnehage o.l. (reknar med ungen skal i barnehage når du skal på skule). Å skifta bleia vil han venna seg til etterkvart. Om du kan få OS medan han har perm, tvilar eg på. Men det kan du jo spørja om på trygdekontoret.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 har ikke opptjene fødselspenger, kun levd på lån og stipend...så da kan han sikkert ikke få permisjon.... jeg som student har kun krav på 42uker permisjon, 3av disse tok jeg før hun ble født....synes det er for tidlig å ha henne i barnehage...ikke har jeg søkt heller....
Kjetil! Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Han kan få permisjon, men ikkje fedrekvoten. Har han sjølv opptent fødselspengar, kan han ta permisjon. Då tek han ein del av dei 42 vekene. Kor skal du ha ungen om du ikkje har plass i barnehage??
Sunny1 Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Vi har gått fra hverandre og her har pappaen tatt fem uker av permisjonen med lillesnuppa. Vi har gjort det slik at jeg kjører henne og dit på morgenen, og henter henne når jeg er ferdig på jobb. To ganger i uka lager han middag til ungene (vi har ei på tre også), og da henter jeg de kvart på seks. Hun overnatter der en gang i uka, men er sammen med pappaen og storesøsteren de helgene han har samvær helt til i sekstida på ettermiddagen. Hadde veldig lyst på de fire siste ukene selv, men syntes det var mye viktigere at de to fikk litt tid sammen. Ser på det som ei investering for forholdet deres. -Og de stor-koser seg begge to-selv om han var litt i tvil om han ønsket ukene før permisjonen startet. Vi hadde ingen som helst problemer med å få det til med trygdekontoret, -selv om de sa at det var sjelden at man valgte den løsningen. Lykke til. )
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #9 Skrevet 25. juni 2006 blir vell til at jeg må droppe forelesningene og heller sitte hjemme å studere over internett...kan bli tøft...men har kun ett år igjen på høgskolen...bedre å bli færdig med det... har ingen som kan passe heller...skal prøve å få plass i barnehage over nyttår....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå