Leetha Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 gutten min har fått 4 fortenner oppe og 4 nede pluss de 4 første jekslene. men når kommer hjørentenna? han nærmer seg 2 år. ser det er kuler oppi gummen men bryter ikke frem. Er det vondt med de hjørnetenna?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Vi var hos tannlegen for rutine kontroll er vist vanig når de fyller 3 år. Da hadde ho fått alle tennene sine ho var vel akkurat fylt 3 år. Så ho fikk de litt før anner ikke når de kom så fort sammen med de andre tenna.
lbml Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Hjørnetennene kommer (somregel) frem etter de første jekslene og før 2 års jekslene. Og barna er somregel 2,5-3 år når de har fått alle melketennene. jenta vår var 14 mnd da hun fikk sine hjørnetenner og gutten vår var 17 mnd da de kom frem hos han. her på Din Baby, står det at; hjørnetennene kommer når de er mellom 16 og 20 mnd gammel. link; http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/vekst/slik_kommer_melketennene
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Må bare snike meg inn hit fra 0-1 år jeg. Lillegutten min på 7 mnd begynte å få hjørnetennene da han var 6 mnd. Ikke noe tegn til at andre tenner kommer med det første. Forløpig en hjørnetann oppe og en hjørnetann nede, men de to andre er på vei. Det er HELT forskjellig fra unge til unge når de forskjellige tennene kommer. Bare vær tålmodig du & så kommer de nå etterhvert
Leetha Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2006 hmm, poden er 21 mnd og ingen av hjørnetennene har bryti frem, untatt en jeg ser som er en ganske stor kul. vel vel, han er nok litt treg i gommen, hehe.håper han har hjørnetenner da.
PMST Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 gutten min fikk hjørnetennene da han var 5,5mnd..så passlig ut som dracula..hehe
lucky_mom Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Jenta mi ble to år sist lørdag, og har fremdeles ikke fått hjørnetennene sine. Hun var sent ute med å få alle tennene, så de kommer vel etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå