Gå til innhold

egoistisk tante

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi hadde dåp i vinter. fordi flere av gjestene så minstemann for første gang, (et stykke å reise), hadde vi et lite selskap dagen før også. vi hadde bestemt oss for at alle skulle ut en tur, tenkte dette var fint for ungene. barnets tante erklærte da, at de ikke kunne ut, fordi hennes barn (på 6 og 8 år) var forkjølet. (akkurat som om de hadde dødd av det). det hele kokte ned til at alle ble værende inne.

men jeg reagerte, da ungene hennes skulle ha min lille baby på fanget. hun ba dem ikke engang om å vaske hendene først. jeg sa ingenting da, men dagen etter, i dåpen, sa jeg at hun godt kunne holde ungene sine litt unna minsten, som hadde vært veldig mye forkjølet i vinter. (ikke engang hans egen bror, får drive oppi ansiktet hans, når han er syk). hun så sur ut da jeg sa det, og ti minutter etterpå, satt hun plutselig med babyen på fanget, og begge hennes unger drev tett oppi ansiktet hans.

jeg vet jeg var litt kjip som sa dette i dåpen. de hadde jo aldri sett babyen før, og ungene hennes hadde sikkert veldig lyst til å holde ham. men jeg er så lei av disse menneskene, fordi de er så fæle til å overkjøre meg. synes for eksempel det er kjipt når tanta har kjøpt masse påskegodt til størstemann, slik at jeg ikke får gitt påskeegg selv. synes det er kjipt å sitte i barneselskap hos dem, og få vite at hun hadde spysjuken natta før, da hun også bakte kakene. ( vi lå en uke etterpå). synes det er kjipt når hun stadig tar med seg størstemann på gå-tur, når vi er sammen på hytta, uten å si fra til meg. og hun kler på sine egne for å gå ut, men ikke min!

synes det er kjipt at ungene hennes og mine absolutt må dele kopp, skje osv, når jeg har sagt fra om at jeg ønsker å lære ungene mine at dette ikke er så lurt. jeg har nemlig ørebarn, og synes det er greit med litt hygiene.

derfor ble det dråpen som fikk begeret til å flyte over, da hun hun mente at barna hennes var for syke til å være ute en time, men friske nok til å holde babyen på fanget. er det jeg eller hun som er kjip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åhh jeg kjenner det irriterer meg og. Hvorfor i huleste kan ikke tanter, onkler, besteforeldre osv godta hva foreldrene har av ønsker for hvordan de vil oppdra barna sine. Virkert nesten som om noen bare gjør det på "gjørs". For å irritere og vise at de skal ha det siste ordet i den saken ved å gjøre som de selv vil. Hadde noen overkjørt meg på den måten så hadde jeg sagt ifra så de virkelig forsto hva jeg mente om saken. Har ikke opplevd noe enda. Men skjer det så skal ikke jeg legge glanspapir i mellom nei....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...