Gå til innhold

Gi gaver sammen, eller hver for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vår case:

min mann har en sønn fra før. Etter mye "krig" om hvem som gir mest og finest gaver, kom min mann og hans eks til enighet om å spleise på større gaver, slik at det ikke blir så dyrt - og sånn at gutten ikke får haugevis med gaver.

Vi tenkte dette var kjempeflott, og at endelig kunne de enes om noe...

Det funker fint på hans bursdag i fjor. Vi spleisetpå en større gave og så var det smågaver fra hver side i tillegg. Fint nok.

Så blir det jul, og de vil forsette med denne dealen.

Men så må det jo skje. Moren hans dropper avtalen, dvs - de spleiser på slalåmski mm. Og så gir vi et par smågaver utenom ++.

Men så viser det seg i ettertid at moren i tillegg har gitt gutten en bærbar dvd-spiller (og sagt at det trenger han ikke fortelle til oss!).

Litt vanskelig for en liten gutt, som selvsagt er veldig glad for dvd-spilleren...

Blir så lei at den konstante kampen om å vinne den guttens gunst.

Noen andre som kjenner seg igjen, ev har erfaringer med slike "ordninger" (som selvsagt ikke fungerer...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er selv stemor til en jente på 3 1/2 år. Her har det vært vanlig at samboern min og eksen har spleiset på yttertøyet, for det er ting som går i mellom hjemmene. Eller enten at den ene har kjøpt og den andre har kjøpt det.. Men siden vi har bedre råd enn henne, så har vi bare kjøpt det lillemor har trengt og sånn..

Hun fikk trehjulsykkel av bestefaren sin(pappaen til pappaen hennes) i bursdagsgave. Den har av og til hvert med til moren. Da har lillemor spurt om hun kan få med sykkelen sin til mammaen sin. Det synes vi er helt greit. Så unødvendig for moren å kjøpe en trehjulsykkel å ha hos seg når hun har en hos oss..

Hvis man har en avtale, så synes jeg det er dårlig at man bryter den. I hvertfall så må man fortelle at det f. eks ikke passer lenger med det osv... Det at moren har sagt til gutten at han ikke skal si at han har fått en dvdspiller synes jeg blir veldig barnslig av moren å gjøre..

Lykke til

God sommer

Skrevet

Huff da:-( Jeg ville bare latt saken bero, og fortsatt med avtalen. Og heller kommet med en kommentar om at det hadde vært fint om han kunne tatt med seg den bærbare dvdspilleren en gang dere skal på tur eller hytta eller noe, hehe.

Gutten elsker begge foreldrene uansett hvor mye den ene gir i forhold til den andre. En annen side av saken er at gutten kommer til å bli fryktelig bortskjemt etterhvert:-(( Og det er jo ikke så gøy....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...