Gå til innhold

Ikke adhd,men ligner veldig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ingen svar inne på vennskap.

Leste innlegget til Northernligths,og må si jeg kjente meg igjen i det. Har en jente på ti år som er akkurat likedan. Det er enormt frustrerende. Hun klarer ikke holde på noen venner. Hun er så fæl med andre,og hun skjønner det ikke selv.

Vi har hatt møte på skolen om henne,de har samme problem der. Men de klarer ikke sette fingeren på hva som er galt med henne. Tenkte at de skulle få i stand en slags gruppeterapi for å trene henne på det sosiale.

Men for at de skulle få til det så måtte vi melde henne inn i tbu (husker ikke helt hva det stod for) i kommunen.

Dette likte ikke mannen min,er redd hun blir stemplet som "sær".

Så nå sitter vi her da,med denne dominerende,sinte,trassige jenta vår og vet hverken inn eller ut!

Det er slitsomt å se på at hun stadig blir utstøtt og at vi ikke kan gjøre noe.

Hva kan vi selv gjøre for henne,noen som kan komme med forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har mistanke om at noe ikke stemmer, kan dere og skolen få PPT til å komme og observere henne på skolen, for å se om det er grunnlag for henvisning videre til BUP, der hun kan bli utredet for å se om hun f.eks har AD/HD. Det kan være lurt å ta kontakt med helsesøster og legge frem problemet(lurt å notere stikkord om hvordan dere opplever henne), så kan hun få legen til å henvise videre til BUP.

Ønsker dere lykke til, og håper dere finner ut av dette.

Skrevet

Har hun blitt utredet for adhd? Det er ikke alltid like lett å se nemlig. Jeg fikk diagnosen i våres og fyller 26 til sommeren. Søsteren min var 34 da hun fikk diagnosen. Spesielt jenter kan være vanskelig å oppdage. Syns det i hvertfall er verdt å prøve en utredning. Lån boken "Kan de ikke bare ta seg sammen" og se om du ser noen likheter hos din datter, boken er veldig bra og informativ uten å være en pekefinger bok. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...