Gå til innhold

Feriefordeling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder sommerferier, så heter det seg at man deler ferien. Men, når barna, mor og far har forskjellig lengde på ferien, hvilken en skal man da dele?

Jeg får inntrykk at to uker er vanlig hos folk flest, dvs barna er to uker til bidragsyter, men hva om bidragsyter kun har 2-3 ukers ferie, og bidragsmottaker har 5?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest vanlige som de aller fleste praktiserer, er 14 dager sommerferie hos far, uavhengig av hvor lang ferie mor eller far har. Det er ivertfall inntrykket mitt.

Skrevet

Her i huset har vi poden i 3 sammenhengende uker, og det har moren også. Så blir det likt... Ellers gjelder ordinært samvær.

Skrevet

her har bidragsyter kun 3 uker ferie, og"barnet" er her fra skule slutt til skule start+ alt annet av ferier som finnes i løpet av året. og vi betaler alt barnet trenger og ikke trenger + masse barnebidrag.så min mann tømmer sin konto på sitt barn, mens våre barn ikke får noe som helst. alt av klær og utstyr våre barn trenger må jeg betale. jeg har kun ei lita stiling så jeg tjener ca 120 000 i året. har lån, regninger+++

Skrevet

her i huset har min manns barn 4 uker sammenhengende hver sommer(far og mor bestemmer tidspunkt annenhvert år) hver høstferie,vinterferie og annenhver jul og påske + 5 helger utenom hvert år

Skrevet

Eldste bor så langt unna og har nok med sitt at vi får kun hatt henne i to uker. En uke her hos oss, og en uke der hvor hun bor (dit vi drar på ferie). Håper hun kan komme den ene uken i sommer oxo, for det har vår datter godt av. Hans mellomste datter kan komme og gå som hun selv ønsker. Vil hun ha noen dager hjemme hos mor gjør hun det, men kommer til oss så fort hun kan..... Tredjemann han kan oxo komme og gå som han vil, og det er så godt.

Jeg har tre bonsusbarn, og alle har hver sin mor. Jeg og sambo har ei sammen og ei på vei.... Jeg har vært heldig med mine bonusbarn, og er takknemmelig for all den tid soåm jeg får med dem. Det er jeg som tar de fleste samtalene med mødrene for jeg er nok litt mere bestemt enn far.. Han har en tendens til å gi seg... men ikke denne frøkna... hihi....

Gleder meg masse til sommerferien hvor vi alle samles!! Hyttetur med alle barna og svigers! Ikke alle som hadde taklet det, men jeg gleder meg som en unge... Tror jeg har vært veldig heldig med min lille rare familie... hehe

Skrevet

Vi har ikke noen avtale om ferier vi, så vi har ikke utvidet samvær i skoleferier eller jul/påske. Vi har dem kun annenhver helg gjennom året.

Skrevet

det hadde passet meg fint.

Skrevet

Hei, jeg er stemor til en jente på 3 1/2 år. Hun bor hos oss annenhver uke. Vi har henne 14dager sammenhengende hver sommer

Skrevet

vi har gutten til samboeren min i halve sommerferien og som regel halvparten av de andre feriene også (varierer litt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...