Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Lille Birger gråter og har det veldig vondt av og til i ca 20-60 minutter. Skrikingen kommer i kortere økter og ender i promp eller løs bæsj med et lettelsen sukk hos den lille. Bæsjen er ofte slimete, grønnaktig og tynnflytende og kommer ut med ganske stort trykk når den løsner ved disse krampeanfallene. Er dette bare vanlig mageknip, eller er det symptom på at mor har spist noe han ikke tåler? Eller skyldes det bare en rap som har ligget og lurt? Eller er det ikke nok å spyle flasker og pumper med vann mellom desinfiseringen (kokes 2 ganger i døgnet). Ville magesmerter forårsaket av allergi overfor mors kosthold eller pga bakterier i flaske (han får litt pumpet mm innimellom) vart lenger en 20-60 minuttene? Han har ikke feber. Ellers er han veldig snill og fornøyd. Vi synes veldig synd på han når han sliter. Han har ikke slike anfall etter alle måltid. Har alle spedbarn mageknip ofte? Hvordan leser man avføringen? Birger er 3 uker idag. Mor og far
sweetey Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Min erfaring er at dette nesten er uungåelig i de første tre mnd. Og her er noe jeg har blitt fortalt el forsøkt: Noen er det bare systemet som ikke er ferdig:-) Ja ting du spiser kan påvirke, men litt av alt skal være ok. Det er noen fy fyer; - Jordbær, løk, kullsyre( rør ut med gaffel), kål, for mye kaffe, sterk krydret mat... MEN: Din lille kan tåle noe av dette:-) Det er ikke allergi tror jeg, for det kommer vel i form av utslett , hevelser, snue ol. Jenta mi har stort sett gul avføring,men litt grønnaktig noen ganger og da har hun hatt endel vondt... er det noe du spiser hver eneste dag? Tar du noen form for medisin? Eliminer i tilfellet en sort mat el drikke hver dag og se om noen dager er bedre enn andre. Ev er det noe som heter minifom som du får på apoteket, det bruker jeg og du merker tydelig bedring og det er IKKE farlig:-) Lykke til!
Smæchs!!! Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Støtter forslaget ang. minifom. Hjalp oss veldeig. Jeg kuttet også ut melk og melkeprodukter og synes det hadde stor effekt. Problemet er at jeg begynte med minifom samtidig som jeg kuttet ut melkeprodukter, så er litt uskikker på hva som hjalp...
april 06;) + mai 09* Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 minifom hjalp ikke oss, derimot TROR vi at en tur til kiropraktor var det som ga effekt hos oss! vårt gull har hatt det akkurat slik som du beskriver det, men nå har det begynt å gi seg (er 2 1/2 mnd). Jeg har holdt meg unna alt potensiellt "farlig" for magen hans, men uten å slippe unna. Så jeg støtter litt teorien om at noen barn har umodne tarmer når de blir født. Sukkervann hjelper en del beibier med vondt i magen, også fenikkelte skal hjelpe mot luft i magen. Hos oss er det viktig at gulllet får rape godt etter hvert måltid. Han får også hjelp til å bæsje av og til, ved at vi trykker beina hans opp til magen og holder de der i 6 sekunder. Lykke til, og husk:det går over. Men er ikke gøy å se barnet sitt har vondt..
april 06;) + mai 09* Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 pst, flaskene dine er ikke grunnen, om de er kokt noen minutter er alle potensielle bakterier drept. Men tror allikevel jeg ville vasket av mellom øktene for å fjerne ulumskheter. Og pass på at ikke melka står for lenge i romtemp osv. Men som sagt, dette er nok helt sikkert ikke grunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå