Gå til innhold

Dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet denne på karriere-chatten også, men den passer vel like godt her.

Saken er den at jeg begynner i et års vikariat nå i august. Muligheten er stor for at jeg får tilbud om fast jobb fra neste høst når vi nærmer oss mars..

Nå har jeg en gutt på snart et og et halvt år, og har lysst å prøve å gi ham et søsken i alle fall før han blir 3. Jeg har veldig lysst å sette i gang med prøving nå om et par mnd. Men vet ikke om jeg da vil få tilbud om fast jobb i mars viss jeg da er noen mnd på vei..

Hva er deres mening? Burde jeg bare sette i gang prøvingen i august og satse på at jeg får fast jobb likevel?

Eller burde jeg vente med prøvingen til tidligest november, for å kunne signere evt. jobbavtale før jeg evt måtte fortelle om graviditet.. Noen som har vert i samme situasjon?

Uff, jeg vil egentlig ikke la jobb gå forran mitt steeerke ønske om flere barn nå kjappt, men så er jo økonomi også viktig da...! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg oppfatter innlegget ditt riktig, så vil du mest sannsynlig bli tilbudt fast stilling etter at vikariatet er fullført? Hvis dette er tilfellet, så rekker du jo å opparbeide deg rett til lønnet svangerskapspermisjon. Men muligheten for fast jobb da... Jeg har vært arbeidsgiver selv og hvis jenta som ble gravid er god som gull - så klart jeg ville gitt henne fast stilling. Men det er desverre veldig mange som ikke tenker slik.. Lykke til med å fatte en beslutning! og såååå spennende det høres ut med en nr.2. En smule misunnelig her jeg sitter ;0)

Skrevet

Tusen takk for svar, anonym!

Du fanget opp det som er problemet; vil jeg bli tilbudt fast stilling viss jeg er gravid? Alle arbeidsgivere burde jo tenke som deg, og gi meg fast stilling uansett viss jeg dugde til det, men desverre er ikke alle slik. Og desverre vet jeg ikke hvordan min sjef ville reagere på en graviditet heller.. Men er så forbasket vanskelig å vente mange mnd. med prøvingen når man er så babysyk ;-) Som regel seirer lyssten over fornuften, i allefall gjorde den det da vi begynte prøvingen på nr. 1 lenge før vi egentlig skulle.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...