*Merete* Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har et dilemma å slite med her.. Saken er den at jeg begynner i et års vikariat nå i august. Muligheten er stor for at jeg får tilbud om fast jobb fra neste høst når vi nærmer oss mars.. Nå har jeg en gutt på snart et og et halvt år, og har lysst å prøve å gi ham et søsken i alle fall før han blir 3. Jeg har veldig lysst å sette i gang med prøving nå om et par mnd. Men vet ikke om jeg da vil få tilbud om fast jobb i mars viss jeg da er noen mnd på vei.. Hva er deres mening? Burde jeg bare sette i gang prøvingen i august og satse på at jeg får fast jobb likevel? Eller burde jeg vente med prøvingen til tidligest november, for å kunne signere evt. jobbavtale før jeg evt måtte fortelle om graviditet.. Noen som har vert i samme situasjon? Uff, jeg vil egentlig ikke la jobb gå forran mitt steeerke ønske om flere barn nå kjappt, men så er jo økonomi også viktig da...!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Jeg anbefaler deg å vente. Jeg hadde en fast jobb. Ble gravid, og like etterpå fant jeg ut at det skulle bli nye eiere på arbeidsplassen min. Det var en av dem som jobbet sammen med oss en del, og han sa at meg ville de ha, for jeg var den mest lojale arbeidstakeren på stedet, og den gamle sjefenb hadde anbefalt meg også... MEN, så fikk de vite av noen at jeg var gravid (3 mnd på veg) før de nye ansettelsene skulle tre ikraft. Og plutselig var jeg blitt en av dem som ikke skulle være med videre... Bare fordi jeg var gravid og skulle ut i perm om 6 mnd... Få jobben, og bli gravid... ikke bli gravid, og mist jobben...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Vent med barn nr to til du har fått arbeidskontrakten i hånden. En kvinnelig kollega maste i ett sett om når det var på tide med nr to. Til slutt da en annen kollega fikk barn sa jeg at lysten på en til kom jo selvsagt når man så slike små. Mens sjefen var der. Gjett hvem som fikk tilbud om midlertidig kontrakt på 6 måneder eller sparken. Arbeidsmarkedet er ikke en lekeplass, hold kortene dine tett er mitt råd. Synd, men sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå