Gå til innhold

Kan jeg få deres mening??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bestemme oss for hva tulla skal hete, og vil ha hjelp til å korte ned lista! Fint om dere begrunner hvorfor dere liker eller ike liker forslagene

 

Marit

Anna

Ingeborg

Johanna

Beatrice

Josefine

Julianne

Ellen

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ida

anna

julianne

josefine

beatrice

johanna

marit

ellen

ingeborg

 

liker vel egentlig bare de to øverst på lista mi, men de to neste går også greit. beatrice er litt jålete, ellen og marit litt kjedelig og ingeborg gammeldags. er bare helt ærlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig forskjellige navn dere hadde på lista.

 

Beatrice, Josefine og Julianne liker jeg ikke fordi de er så lange og litt jålete (særlig første og tredje)

 

Ingeborg og Johanna er også lange, men jeg liker dem bedre fordi de er mer tradisjonelt norske og at de derfor ikke fremstår som så jålete. Ingeborg blir for gammelmodig for meg, jeg er ikke så glad i -borg og -bjørg navn. Johanna liker jeg, selv om jeg synes det er penere med -e endelse.

 

Marit og Ellen er enkle norske navn, som det ikke er mye fokus på for tiden. Men de er pene og kan vokse seg veldig pene. Ella er et mer "moderne" alternativ.

 

Ida og Anna er nydelige navn, korte, feminine og enkle. Men veldig mote nå. Særlig førstnevnte.

 

Anna er nok min favoritt blant dine forslag, men Ellen og Marit er gode outsidere...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ida - enkelt og greit - søtt og tøft

ellen kan jeg egentlig også like - men kanskje litt før røft.. tror jeg.. ikke helt sikker på hva jeg syns

josefine syns jeg er nydelig - søtt, tøft og litt annerledes kanskje ( vet ikke hvor mange barn som aht fått navnet i det siste..)

anna er en klassiker - ikke så kjedlig som anne,samme som ida - søtt og tøft

 

de andre liker jeg ikke - men det er jo min smak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatrice, Josefine og Julianne er lange og jålete, tykkjer eg. Ida er kanskje litt oppbrukt, men eit fint namn. Anna og Marit er fine, trauste, skikkelege namn, dei kunne eg godt ha valt sjølv. Ellen liker eg ikkje, men veit ikkje heilt kvifor. Då står vi igjen med favorittane mine: Ingeborg og Johanna. Utruleg fine, skikkelege namn som passar på både småjenter og vaksne kvinner. Men eg ville nok heller ha skrive Johanne enn Johanna. Johanna høyrest litt tyngre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg, Johanna og Ellen liker jeg best. Solide sterke flotte navn.

Beatrice: Nydelig navn, har veldig gode assosiasjoner. Litt utenlandsk.

Josefine og Julianne. Litt "for mye" etter min smak, men helt greie.

Anna og Ida. Greie navn, men litt kjedelige.

Marit: Sikkert greit det, men har dårlige assosiasjoner.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Marit

2) Ellen

3) Anna

4) Johanna

5) Ingeborg

 

6) Julianne

7) Josefine

 

8) Ida

9) Beatrice

 

De fem første navnene dine liker jeg kjempegodt, ikke-noe-tull-navn :) Julianne og Josefine er jålete, Ida er oppbrukt og Beatrice er rett og slett ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine helt personlige meninger omkring lista di:

 

Marit - fint, enkelt og behagelig navn. Alt for lite brukt

 

Anna - veldig ok, liker enda bedre Anne, snart på vei inn igjen.

 

Ingeborg - Veldig bra, var absolutt inne på vår liste. Litt langt?

 

Johanna - Liker JohannE veldig godt.

 

Beatrice - Ikke min stil - litt for "søtt"

 

Josefine - Som for Beatrice - Husker dessuten den lille dukken Josefine som ikke fikk sove, men det er jeg vel den eneste som er gammel nok til å huske, kanskje...

 

Julianne - For tungt og langt, heller Julie - det er veldig fint

 

Ellen - lite brukt, lett og godt, trygt navn. Ikke min favoritt, men godt navn

 

Ida - veldig bra dersom man vil ha et kort navn. Rent og pent, gode assosiasjoner til Ida i Lønneberget. Litt anonymt, kanskje?

 

Av lista di har jeg Marit, Ingeborg og Ellen som favoritter! Lykke til i valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...