Gå til innhold

Mannen min er ikke så engasjert i graviditeten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes mannen min er lite opptatt av babyen som skal komme. Vi har fått 3 barn tidligere. De siste 2 var tvillinger. Fødselen gikk dårlig, og tvilling

2 døde. Derfor skal jeg ta keisersnitt denne gangen. Babyen kommer om 5

uker. Jeg har hatt mange sorg og angst-reaksjoner i forbindelse med denne graviditeten. Jeg gleder meg også veldig, er kjempeglad for å få baby igjen. Jeg har gått masse på helsestasjonen å pratet om alle følelser rundt dette. Jeg er redd han får et følelsesmessig sjokk, når den lille plutselig er her, og han er i samme sitvasjon som sist, han har ikke forberedt seg på noen måte.

Jeg føler meg også veldig alene om noe vi skulle være 2 om.

Jeg spurte om jeg skulle vise ham bayklærne i går, da sa han nei.

Er det mange pappaer som er slik. Jeg synes han ikke var sån sist. Han er også veldig glad i di andre barna.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som om han er redd for det som kommer. Hvis han ikke fikk bearbeidet sorgen etter forrige fødsel, så prøver han sikkert å skyve alle reaksjoner og følelser foran seg. Redselen for at noe skal gå galt igjen, sitter nok dypt forankret. Dermed er det enklere å ikke glede seg eller forholde seg til det som kommer.

Du skal se det blir annerledes når fødselen er overstått, og alt har gått bra.

Menn er ikke alltid så flinke til å bearbeide og snakke om det som skjer inne i hodet/hjertet/magen.

Lykke til med fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...