Gå til innhold

Hei! Noen som har peil på dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 2 år og er aleneforsørger, er det noen her som har greie på hvordan skattekontoret beregner foreldrefradraget? Jeg har henne hos dagmamma, og har ført opp kr 20 000 i fradrag for pass men skjønner ikke veldig mye av dette.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Skal du ha igjen noe på skatten må du over 25000 i året for barnepass. Alt under hjelper ikke stort, så må du passe på at du har skatteklasse 2. Veldig viktig. Jeg vet ikke så veldig mye om det jeg heller, men dette vet jeg :-) Lykke til

Skrevet

Nei det er feil.

Du kan setta opp fradrag med inntil 25000kr.

Har du høgere utgiifter enn det, får du ikke godskrivi det.

Alle bler skatta i klasse 1, så du må huske å skrive at du ska i SK2.

Det utgjør ca 10000.

Skrevet

Sånn ble det for meg: fikk tilbake alt jeg hadde betalt inn i skatt - 19500, fordi jeg hadde barnehagefradrag som var større enn det jeg hadde betalt inn... Var ikke skattepliktig!

Forstod det som alle alenemødre med full overgangsstønad får tilbake hele beløpet.

Skrevet

skriv ned alt...veldig viktig....får du barnetilsyn må du trekke dette i fra totalsummen i utgifter til barnepass.og du må legge ved en kopi av regning til barnepass.vær obs på at du kan risikere at du ikke får igjen dersom det er en svart dagmamma...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...