Gå til innhold

Hvordan hadde dere stemødre reagert

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis mannen deres hadde reist vekk 14 dager i ferien med sine særkullsbarn uten å ta med fellesbarna? (Han har lengre ferie enn dere, og dere måtte på jobb igjen.) Ønsker mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skal på jobb igjen? Felles barna jobber ikke, så jeg ser ikke problemet med at felles barna ikke kan bli med...

Her reiser ikke vi på ferie uten alle barna. Så han ville aldri tatt med bare særkullsbarna. Her blir alle eller ingen med. Gjør da ikke forskjell på barna sine.

Skrevet

Får utdype det litt mer kanskje. Jeg mente du eller dere stemødre måtte på jobb igjen, og fellesbarna da må være hjemme resten av ferien fordi de ikke får lov å være med.

Grunnen er fordi stebarna vil ha faren for seg selv.

Samtidig lurer jeg på dere som sier de ikke drar på ferie uten alle barna hva dere gjør med resten av ferien når stebarna er på ferie med moren. Er dere da hjemme med barna i ferien fordi de ikke er der?

HI

Skrevet

Far ville aldri tatt med "bare" særkullsbarna på ferie. Det er han som velger hvem som skal på ferie med han, ingen andre. Hvem er det du mener som skal bestemme det da? Jeg gir han lov jeg :)

Vi tar ikke mange ferieturer i løpet av ferien. Og den ferien vi drar på er hans barn også med på. Vi legger opp ferieturen slik at de kan bli med. Det har ikke vært noe problem frem til nå.

Og om barna er på ferie med sin mor, kan vel ikke sammen liknes, kan det?

Skrevet

Hadde vært uaktuelt hos oss.

Med mindre det er noe helt spesielt med et av stebarna f.eks, sosiale eller psykiske problemer og slikt, ekstra behov for alene-tid for å prate og komme bort...

Min mann ville ikke holdt et av barna utenfor hvis det ikke var noen helt ekstraordinære grunner.

Skrevet

det jeg er i mot er millimeter rettferdighet.

hadde min mann mye fri ville jeg ikke protestert så mye på en det. det er jo godt mulig at det ville være en god løsning ettersom, fellesbarn ofte er yngre enn særkullsbarn, og det gjerne kan være vanskelig å gjøre alle aktiviteter sammen. men da skulle det også måtte være greit at han reiste med kun fellesbarn en annen gang.

jeg har vokst opp i en familie der vi har gjort mye sammen, men vi har også gjort mye hver for oss. det var en periode da eldstemann var mye opptatt med leirer og cuper om sommeren. vi reiste jo på familieferie fordi om det var noen som ikke kunne være med fordi de var på leir.

men jeg synest 2 uker var veldig lenge å være borte fra hjemmet, jeg hadde savnet min mann, men en langhelg eller en uke hadde vært greit. men jeg synest jo det er greit at vi reiser bort uten hans barn fra før også. når det kommer til å reise på ferie reiser vi som regel på hytta til mine foreldre. vi reiser ofte hele gjengen, men det er jo naturlig at vi reiser dit oftere enn bare når barna hans kan bli med.

Skrevet

må legge til at jeg syntes 2 uker er veldig lenge. dessuten er det veldig stor andel av ferieukene til normale mennesker. det er der problemet ligger synes jeg.

Skrevet

Ja, det er veldig lenge, hadde det no vært en uke så hadde det ivertfall vært litt bedre. Ungene er det ikke stor aldersforskjell på heller.

Nå når han har ferie og ikke jeg, går vi hjemme alle sammen.

HI

Skrevet

Det hadde vært helt uaktuellt at min mann brukte to hele ferieuker på seg selv, uten meg.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lang ferie han har. Har han bare tatt ut 2 uke rpå sommeren, og sparer resten til høsten, vinteren, så syns jeg det er rart at han ikke vil være sammen med oss (ikke bare ungen) også....

Hadde han tatt ut 4 uker, og skulle gjøre noe annet med oss/ vårt barn i de andre 2 ukene (her har vi stebarna i bare 2 uker), så hadde jeg nok ikke reagert.

Jeg mistenker at jeg kanskje hadde blitt litt letta i det siste tilfellet :-) For jeg kommer ikke til å like at mine foreldre gjør forskjell på "mitt" barn, og stebarna. Men om de reiser bort, så kan jeg la mitt barn få bli så bortskjemt dfet bare vil hos sine besteforeldre...........

Skrevet

hadde forstått det om det var for en helg men ikke to hele uker. Jeg synes det er flott om min mann tar med sitt særkullsbarn alene på ting en gang i blandt men hun må i likhet med felles barn være klar over at hun har søsken.

Dessuten undrer jeg over en ting; hvordan forklarer til felles barn man at pappa vil reise alene med særkullsbarn? Spørsmålet må jo komme og spesielt den dagen felles barn oppdager at særkullsbarn ofte reiser dobbelt så mye som felles barn

Skrevet

Helt greit det egentlig, men mannen min ønsker ikke selv å dra alene på ferie med særkullsbarna. Han vil ikke ha samvær de helgene jeg må dra bort engang. Da utsetter han samværet. Han føler ikke helgene med ungene fungerer så bra, men at det er lettere når vi er to. Men det blir jo en annen sak sa. Jeg som stemor ville gitt "tillatelse", men kanskje ikke for så lenge som to hele uker da... Barna våre er så små at hvis jeg skulle jobbe måtte jeg hatt barnevakt i tillegg for de kan ikke være alene hjemme på noen år enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...