Gå til innhold

om godterier

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min er så "grei" at han gir stebarna 20 kroninger og 50 lapper i ny og ne, f.eks hvis de har besøk av venner, eller hvis de har hjulpet til med noe, eller hvis det er varmt ute osv. Alltid en grunn!

Pengene går til is og godter. Kanskje ikke hver dag, men flere dager i uka.

Jeg synes det er en uting, men da mener han at jeg er streng. Stebarna er for små til å skjønne at det er skadelig. Dessuten tenker jeg på minstebarnet/fellesen. Vil ikke at h*n skal bli sukkerhekta tidlig i livet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får jr stadig vekk en penge for noe han har gjort, og de går rett i grisen. Men han spiser egentlig lite godterier heldigvis... Fant godterier fra flere uker tilbake i en skuff her når jeg rydda, hehe. Dessuten har vi ikke butikk i nærheten, og det hjelper jo en del:-))

Skrevet

Vi har en "snill" nabomor som gjør slik. Nå har jeg akkurat hatt en oppvask med henne og sagt at hun ikke får gi til min datter. Hun hadde 4 hull i tennene sist hun var hos tannlegen. Så rådet til deg er å si stopp! og forklar hvorfor du ikke vil at de skal spise godiser hver dag.

Skrevet

Synes også at det er ofte og godterier hører helgene til.

Jeg håper at jeg klarer å være litt streng vedrørende dette med min datter når hun blir eldre (er bare 10 mnd nå) men har et inntrykk av at ungene nå til dags spiser godterier hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...