Gayza Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har vært å kjøpt hudpleieprodukter i dag (endelig...) og når jeg kommer hjem så står det på pakken under cautions: not suitable for pregnant og lactating women. Dette betyr vel at den ikke bør brukes av gravide og ammende? Men hva i all værden er det som kan være i hudrens som kan gå over i melka og skade lillegutt? Eller er det sånn at de merker produktene for å ha ryggen fri hvis det en gang skulle kunne bli et søksmål? Er det blitt sånn at alt som produseres merkes med bør ikke brukes av gavide og ammende. Legen min sa at vi får mer og mer sånn merking uten at det egentlig ligger indikasjoner på at det kan være farlig, bare for at produsentene skal være helt trygg. Ble bare så utrolig skuffet da jeg kom hjem og leste på pakken. Skal ringe hudpleieren i morgen, jeg var der tross alt med barnevogn så hun burde jo ha spurt.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Hvilket merke og produkt er det du har kjøpt? Ikke noe morsomt å oppdage slike ting på produkter du har kjøpt. Jeg ville ikke brutt forseglingen på produktene var jeg deg, ville ringt hudpleieren, og evt levert produktene tilbake, fått noen andre som anses å være "trygge". Jeg har ikke selv tenkt så mye over dette. Bruker MD og Matis. Får sjekke på pakkene jeg også :o/
Gayza Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2006 Forseglingen er selvfølgelig allerede brutt :-( Måtte jo bare se på flaska, hehe, jeg bare er sånn :-) Jeg har kjøpt MediPeel Exfoliating Cleanser som er basert på fruktsyrer. Bare flaks at jeg så dette før jeg tok den i bruk. Hadde aldri forestilt meg at noe sånnt kunne havne i melka og skade lillegutt. Men lurer veldig på hva det er i den som kan skade. Det er masse forskjellige syrer i den, men det er det også i fuktighetskremen jeg kjøpte og på den står det ingen ting om graviditet og amming.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Får håpe du får skikkelig svar i mrg da. Hvis hudpleieren er seriøs bør hun ta produktet tilbake selv om forseglingen er brutt, det ville min hudpleier gjort hvis hun hadde "tabbet seg ut" på den måten. Du var der jo som du skriver med barnevogn, og "alle" ammer jo. Hun bør jo vite hva hun selger, eller hva?
Gayza Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2006 Mener også at hun aboslutt må ta den tilbake og komme med noe jeg kan bruke. Det som er litt surt er at det er ganske mye pes for å komme seg dit for tida, men det skal jeg nå alltids ordne. Det var ei ganske ung jente så det er mulig at hun ikke tenkte på det, men hun burde jo tenkt på det. Hun bør vel også vite hva det er i den som kan gjøre skade på lillegutt, er utrolig nyskjerrig på det også jeg.
Expat Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke masse koffein i da? Det virker oppstrammende på huden?
Gayza Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2006 Nei, kan ikke se at det er koffein i den. Snodige greier dette. Gleder meg til å høre med hudpleieren i morgen. Hun skal jo vite det.
Clementine Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Jeg kjøpte produkter det sto det samme på, og som også inneholdt fruktsyrer. Klagde til hudpleieren og hun sa at grunnen til at gravide ikke kunne bruke det var at man kunne bli tørr i huden av det. Hun hadde sjekka med produsenten. Regner med det samme gjelder ammende. Er noe med hormonnivået i kroppen som ikke er det samme når man er gravid eller ammer, og som gjør at huden reagerer annerledes på slike produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå