Nær mamma Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Hei, må bare spørre dere om noe jeg har begynt å tenke på! Skal jobbe igjen i oktober, da er berta mi 11 mnd.. Har egentlig lyst til å amme henne til hun er godt over 1 år dersom hun vil.. (Hun er født 2 mnd for tidlig). Er det noen andre her inne som ammer så store babyer? Og hvordan gjør dere det når dere jobber?? hvor ofte ammer dere da? Håper på svar, så har jeg en ting mindre å bekymre meg for:)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Hei, mini er snart 10 mnd og jeg ammer 3 ganger, morgen, etter middagen hans kl 16 og kveld før leggetid. Begynte på jobb denne uken, og han har overlevd dagen uten meg. :-( Første dagen drakk han litt lite vann, ventet vel at jeg skulle servere noe. Han drakk MASSE da jeg kom hjem. Dagen etter drakk han vann og spiste godt. Kan nevne at han får grøt morgen og kveld, en skive + fruktpure til lunsj og middag kl 15-16.
M&O+1 Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Jenta mi blir 1 år nå på mandag og jeg ammer enda,har jobbet siden hun var 9 mnd! Det har gått helt fint. Da jeg begynte å jobbe fikk hun pupp 3 ganger pr dag. Morgen-ettermiddag-kveld.. Men siden jeg jobber 2 kvelder i uka,kuttet hun selv ut kveldspuppen etter 1 mnd ca. Den siste mnd nå har hun bare fått om morgenen. Og noen få ganger utenom hvis hun er veldig sutrete,lei seg,har slått seg ol..
Anonymium Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jenta mi er 11 mnd og jeg ammer ca hver 3. time når hun er våken ennå. Jobber, men benytter meg av 1 time ammefri hver vakt. Fullammet i 10 mnd, og derfor har vi ikke trappet ned noe særlig ennå. Alle har rett på minimum 1 time ammedfri hver dag, så det anbefaler jeg å benytte seg av.
mamelukken Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Du har krav på ammefri. Etterhvert så vil nok "ammefrekvensen" regulere seg selv. Sånn var det i alle fall for meg og eldstemann. Jeg begynte å studere og han begynte i barnehage da han var 15 mnd. Da ble det jo plutselig sånn at han ikke kunne få pupp på hele dagen. Kjempepraktisk at han fikk pupp om morgenen, for da slapp jeg å bekymre meg for om han var sulten før vi kom til barnehagen. Det var nemlig felles frokost der. Når jeg kom og henta han om ettermiddagen var pupp det eneste han ville ha, og tok vi ikke en ammestund i garderoben da, så protesterte han vilt. Men veldig greit det også. Er jo ganske mye mer lettvint å slenge fram puppen til mellommåltid i den alderen, enn å smøre brødskiver osv. Slutta ikke å amme han før han var 20 mnd. Hadde det vært opp til han så ville han nok ha fortsatt, men jeg syntes det passet å slutte med amminga da. Har tenkt å amme lillegutt også til han er godt over året, så lenge vi begge trives med det.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Hei:-) Min sønn er 11 mnd, og jeg ammer han når han våkner i 6 tiden, så ammer jeg han før han legger seg i 19-20 tiden. På de dagene jeg har fri ammer jeg kanskje et par ganger på dagen også. Vet jeg har rett på ammefri, men gidder ikke stresse med det. Hvis jeg ikke er hjemme om kvelden, er ikke ammingen en nødvendighet, mest for kosen sin skyld:-) Men morgenmelken fungerer som en tidlig frokost så den er en nødvendighet her i gården. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå