Gå til innhold

Alle spør hva vi skal kalle babyen!


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så rart, men allikevel litt plagsomt synes jeg. Hadde vi enda bestemt oss! Jobber med saken (8 uker til termin). Vi har bestemt å ikke si det til noen før barnet er født uansett, slik vi ikke vil med kjønn (har fått beskjed om at det "kan se ut som" det blir en jente). Det er jo ikke så rart at folk spør, men alle skal jo ha meninger om det om man foreslår noe allikevel. Har ved et par anledninger nevnt noen navn som står på listen, men nesten hver gang er det noen som sier; "Næh, det var kjedelig!", "Å det minner meg om hu gamle dama..", "Hva med... i stedet?", "Det heter ungen til/ heter ei på jobben"....Rart man blir lei eller? Akkurat som det forventes at det skal komme et navn så enkelt, så fint, så uvanlig, og så spesielt! Sikkert en del graviditetshormoner som raser i kroppen hos meg altså, men...puh! Måtte bare blåse det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at man skal holde navnet for seg selv inntil barnet er født. Jeg har også opplevd å slenge ut noen navn som folk har kommentarer på, da blir jeg brått litt usikker. Nei, navn er noe man skal velge som foreldre og som ingen andre skal ha innflytelse over. De fleste tror jeg liker navnet uansett når de ser det lille nurket som faktisk eier navnet.Her blir det hemmelig, til familiens store fortvilelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke har blitt helt sær som gravid :-). Tenker også at babyen kommer til å "bære" navnet slik at det passer uansett hvilket navn i ender opp med. Vi kommer til å ha to-tre alternativer, for så å se babyen først slik at vi ser hva som "kler" han/hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig..

Har funnet ut det er likere å vente til dere har bestemt dere..

Jeg gidda aldri å si forslag til folk.

Med engang du sier "vi har bestemt oss, hun skal hete..."

så kommer det ikke sånne komentarer mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...