Gå til innhold

ÆÆÆ..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kjønner noen mennesker ingen ting??

pappaen til babyen dukka ikke opp på ultra lyd. spør aldri om hvordan babyen (i magen) har det. Eller noe i den duren.

Men plutselig skal han ha meg til og skrive under en 50/50 avtale som sier at når jeg slutter og ame, skal babyen bo 50 hos mor og 50 hos far. Å når jeg sier at jeg aldri kommer til og skrive under en 50/50 avtale før det er det beste for barnet så klikker han i vinkel og skal kontakte advokat og greier.

Å selv om jeg sier at du skal få møte ungen så mye du vil, det er bare og komme på besøk og så tar vi en gradvis økning.sånn at han kan vær hos deg når han er klar for det. så hjelper det ingen ting.

han er jo helt gal. selv når jeg sier at vi må gjør det som er til ungens beste tilter han om mener jeg er vanskelig.

jeg kan jo bare pompe ut melk så lenge, mens han har babyen en helg.

gir opp, spiller ingen rolle hva jeg gjør.

han får ikke roet han ned alike vel.

Pliz svar trenger litt støtte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få han med på familievernkontoret og sett opp en skriftlig avtale, du skal ikke måtte gå gjennom dette. Du har nok nå med å være gravid, føde og være mamma for den lille babyen din!

Han har forøvrig ikke rett på delt omsorg om at han ikke bor sammen med deg og aldri har bodd sammen med barnet.

Skrevet

detter sendte jeg til barne pappaen

"hvis du er med på det kan jeg bestille en time hos familievern kontoret. De hjelper til når foreldre trenger en utenforstående til og bli enige. koseter ingen ting og erjo verd et forsøk?"

her er svaret jeg fikk.

"jeg vil bare at dette skal være rettferdig jeg. siden det ikke er din unge. noe som du tydligvis tror. men du er jo alt annet en samarbeids villig"

jeg svare

"vil du være med eller ikke?"

Får til svar

"så du klarer ikke være rettferdig? uten og måtte blande andre inn?"

jeg svarer:

"jeg bryr meg ikke så mye om og være rettferdig. bryr meg om hva som er best for babyenog vi er uenige der. blir du med?"

får til svar

"det som er best for babyen er at han er hos begge like mye. Også når han er stor nok så kan han velge selv hvem han skal bo hos. det er det som er best, for han, for deg og form meg"

så nå gidder jeg ikke svare han mer. tar det som at han ikke blir med.

Burde jeg ringe mammaen hans og snakke med henne om situsjonen?

har møtt henne to ganger og vi kommer ikke noe godt over ens, men hun har jo barn selv og burde jo forstå. kansje det hjelper om hun snakker med sønnen??

Skrevet

Kontakt familievernkontoret, de vil sende en innkallelse til han. Møter han ikke, stiller han ganske svakt.

For å være grei mot han kan du kanskje sende han en melding om at du har snakket med familievernkontoret og at han vi få en innkallelse fordi du tror dette er den beste løsningen for dere.

Mange undersøkelser og rapporter beviser at 50/50 famtisk ikke er det beste for barnet. Et stabilt hjem er viktig, men jeg ville ikke nevne dette for han var jeg deg, han ser ikke dette og du er antakelig den verste referansen han kan få nå. Familievernkontoret er ikke for 50/50 (delt omsorg) i utgangspunktet, så dra dit. De kan hjelpe dere i alle faser å sette opp skriftlige avtaler slik at dere slipper alle disse unødvendige diskusjonene som også ikke er bra for barnet.

Nå synes jeg du skal la være å tenke på han og hans behov. Du er gravid og du og barnet trenger ro! Kos deg med graviditeten, kontakt familievernkontoret når barnet er født (evt ring dem å sjekk om de tar dere imot før fødselen om du ønsker det) så dere kan dra dit å finne ut av hvordan tiden fremover vil være. Selvsagt vil ikke han ha så alt for mye tid alene med barnet den første tiden, iallefall ikke om du ammer.

I tillegg når barn lever under en 50/50 ordning er det oftest større barn som har foreldrene boende såpass nerme at de an gå til samme barnehave, skole, ha samme vennekrets etc.

Skrevet

ja det går ikke her. når han og jeg bor ca 1 time og 30 min unna værandre.

vil at han og babyen skal ha masse kontakt, men ikke når han oppfører seg sånn. orker ikke det.

jeg skal ringe de på mandag og høre om man kan få fiksett det før. orker ikke og ha sånn teror over meg.

takk for alle opplysningene, jeg skal passe på og bruke de flittig :D

skal til danmark i morgen, det blir digg. kansje jeg legger TLF hjemme.

så slipper jeg og få fler drittmeld fra X.

Skrevet

God tur! Kos deg masse og ta det med ro! Husk du blir aldri gravid med din første en gang til! Dette er den eneste gangen! Så nyt det!

Jeg synes han virker litt irasjonell men det er viktig å ikke glemme at du hadde ikkevært gravid hadde det ikke vært for han :-/ Har vrt akkurat der du er selv! Så vet hvordan du har det!

Ikke tenk på at han skal ha 50% omsorg for det får han ikke, jeg vet og det at om han går til sak mot deg kan ikke rettssystemet dømme 50/50 omsorg, det er kun DU som kan underskrive på en sånn ordning. Delt ansvar derimot får han, men det har ingenting å gjøre med samvær.

Lykke til!

Skrevet

er det noen som vet hvor mye som skal til for at han mister samvær helt? det er jo ikke ønskelig, men om han forsetter og behandle meg sånn, + at han drikker en god del, vi var sammen i 3-4 måneder og han drakk 5 av 7 dager minst. han slo opp med tidligere X fordi hun ba han drikke mindre.

Han er kjempe rasitisk (vet ikke om det har noe og si) men vil ikke at sønnen min skal lære at mørkhudede er mindre værd. snakket med X om det masse når vi var sammen men selv da var han fast bestemt på og fortelle ungen "sanheten" om utlendinger.

har ikke tatt det opp siden, orker ikke nå.

kan man pålegge pappaen og ikke drikke og ikke snakke nedvergene om andre mennesker når ungen er hos han.

er ikke kult med en 2åring som kommer i barnehagen og kalder lekekameraten jævla pakis ligsom.

eller er det noe jeg må finne meg i??

Skrevet

Kjære snart Alenemamma!

Først av alt: Gratulerer med graviditeten, du har en kjempespennende tid i møte :)

Så til pappaen til barnet ditt: Vær tøff! Jeg har vært bortimot det samme som du. Dvs vi kranglet ikke om samvær når barnet var inne i magen, men det begynte kjapt når barnet kom ut. Jeg ga beskjed om det samme som du: Du er hjertelig velkommen til å være med barnet hjemme hos oss, men ikke aktuelt med noe overnattingssamvær før barnet ble større og jeg ikke ammet han lenger. Han truet med advokat, og jeg ga klar beskjed: Gå til advokat du, det er ikke noe problem. Jeg gidder ikke å krangle om dette hele tiden. Det tappte meg for noe helt utrolig med energi.

Han hadde mye av det samme argumentene, bare å pumpe seg (HALLO, vi har ikke noen samarbeidsavtale med TINE meierier), det viktigeste for barnet var å være med begge foreldrene like mye.

Vi var hos helsesøster og hun forklarte hvor viktig det var med morsmelk etc. Jeg følte at han hadde forstått det, men det var helt til han sa at det var klart det var viktig med morsmelk, men det trengte jo ikke komme direkte fra meg!! Jeg hadde virkelig lyst til å gi opp mer enn en gang.

Men jeg vil gjerne gi deg noen tips til hvordan du kan komme igjennom dette på en grei måte:

- Ikke gidd å diskuter noe som helst før barnet i det minste er født. Bruk energien din på deg selv og barnet. Det er din kropp, og han har ingenting han skulle ha sagt på nåværende tidspunkt.

- Ikke bruk amming som argument. Av ulike grunner er det ikke sikkert at amming vil fungere for deg, og da kan du få en ny kamp. Amming er faktisk ikke det viktigeste argumentet for at barnet ikke skal være vekke fra hovedomsorgspersonen før det er ganske stort. Det har med relasjonsteorier, og barnets forståelse av hvem det er og hvor det er. Tidsforståelse har f eks barn ikke før det er nærmere 3 år.

Snakk med helsesøster når barnet er født, de kan være en fantastisk støtte. Faktisk bedre enn familievernkontoret. Hvorfor? Fordi de har barnet i fokus. De er der for barnet. Ikke for å være politisk korrekt. Det skal de være på familievernkontoret. Som en megler skal de ikke ta side, selv om de virkelig kunne gitt klar beskjed om at den ene parten kan roe seg ned av og til.

Vi var på megling når barnet var noen mnd, og i forberedende rettsmøte når barnet var 6 mnd. Med sakkyndig tilstede.. (Hun var spesialist i barnepsykologi) Hun var klinkende klar på at det ikke var å anbefale at barnet skulle på overnatting før det var mellom 1 1/2- 2 år. Og det var veldig viktig med en gradvis opptrapping fra noen timer samvær, til en natt, senere to netter.

Så for all det styret og påkjenningen det hadde vært så satt faren igjen med 1 ekstra samværsdag i mnd i hans hus. Noe han hadde fått uansett om han bare hadde roet seg ned litt.

- Vær på tilbudssiden, la far komme å besøke barnet når han vil, sammen med en balansegang på at du har ditt liv også. Minst annenhver helg og en gang i uken kan du tilby. Dette vil vise at du setter barnet først og ikke deg, i en evnt sak.

- Skriv ned mld du får og som du sender. Med dato og kl slett.

Ting kan endre seg når barnet blir født, og kanskje de følelsene som da settes i sving kan roe han ned. Men det er et umennesklig press mot både mor og far i dagens samfunn. Mor og far skal være helt likestilt fra første dag av, og det er ikke tilfelle. Men når alle rundt står å bakker far opp på at: "Såklart du kan kreve det, det er ditt barn også" så kan ting bli veldig vanskelig.

Det ble langt dette, men jeg fikk så vondt av deg når jeg leste innlegget ditt.

Ta godt vare på deg selv, kroppen og barnet ditt. Dere kommer i første rekke nå, så får faren være med på barnets premisser når den tiden er der :))

Skrevet

Tusen takk. Det er så godt og lese at det ikke bare er jeg som har vert i en denne situasjonen.

Jeg har tatt vare på alle meld jeg har fått og sendt. passer på og være saklig hele tiden. selv når han sier stygge ting, overser jeg det bare og svarer saklig tilbake.

leste et innlegg her om at det ikke er så gøy og høre seg selv si jævela dritsekk i en rettsak. Det fikk meg til og passe på veldig.

Jeg skal nok greie meg fint. Ser litt lysere på livet nå som jeg ikke har hørt fra han på et par dager..he he.

Tusen takk igjen. :D

du hjalp en liten jente veldig :D

Skrevet

Bare hyggelig, ta gjerne kontakt her inne igjen om det er noe jeg kan hjelpe deg med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...