Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 hjelper mannen til mye om morgenen med babyen? Her gjør jeg alt alene om morgenen. Samboeren min jobber fra 12.00 til 22.00 hver dag, så han trenger å sove ut. Men jeg skulle ønske han kunne trå til med å hjelpe til etter ni om morgenen. FOr jeg blir ganske sliten. Han får sove hele natta, mens jeg står opp og ammer - og vesla er lys våken fra seks om morgenen.... skjønner jo at han trenger søvn for å jobbe, for han har harde dager. men jeg vil gjerne sove også!!! HVordan har dere det?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Jeg gjorde omtrent alt hele tiden i månedsvis... OK at man blir sliten av å jobbe, men jeg synes det bør være akseptert at mange blir slitne av å ha omsorg for barn også. Får du avlastning i helgene, da? Min mann trengte helgene til å slappe av etter en hard uke. I ferien hadde han jo ferie... "Når skal JEG få ferie,da?" spurte jeg. Svaret var "i pappapermisjonen". Kyss katta.
barbafru Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Du jobber også, og trenger å sove ut. Dessuten trenger babyen å få kontakt med far så tidlig som mulig. Vi venter nr 4, så her skal nok ingen sove ut når babyen kommer. Men vi har alltid byttet på å stå opp.
Pixie Power Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Mannen min har alltid vært flink til å stille opp hvis det er noe. Det siste han sier når vi legger oss til å sove er "vekk meg hvis det er noe". Jeg er den som våkner lettest om natten når pjokken lager lyder, så derfor tar mannen han om morgenen. Han vet at jeg blir sliten av å ha en krevende pjokk hele dagen når jeg i tillegg har sovet dårlig OG skal stå opp tidlig. SÅ han har selv bestemt at han vil ha morgenstunden med sønnen sin :-) Ja, han trenger å sove, en det gjør du også! Han må skjønne at det ikke er ferie å være i permisjon. Mener at han ihvertfall burde kunne ta minsten en times tid så du kan legge deg nedpå før han skal på jobb. Har du prøvd å forklare hvordan er for deg? Ikke i en stressa og amper situasjon når ting topper seg, men på en saklig og rolig måte? Prøv å få han til å forstå at det krever sitt å ha en som er totalt avhengig av deg og krever oppmerksomhet, mat, stimulering etc etc hele tiden, faktisk tærer på kreftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå