2barnsmam Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Har ei jente på 2 år og 3 mnd. Hadde egentlig ønsket og få sluttet med det i løpet av sommeren. Tror hun er klar for det, ettersom hun vil tisse på do hver morgen og hun vil på do når hun skal bæsje. Men det er selfølgelig ikke alltid vi rekker det, ettersom hun må nesten med en gang når hun sier i fra. Så jeg lurer på om det er noen som har noen lure tips å komme med? Bare slutter dere med bleie en da eller? Sluttet dere med bleie om nattamed en gang også? Håper på mange gode tips! ) Klemmer fra meg
mam71 Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Har en jente på 6 år som sluttet med bleie den sommeren hun ble 2 år (juli) Begynte med å ta av henne bleia ute når det var fint vær, sånn at hun fikk kjenne hvor godt det var å gå uten. Det var en del protester til å begynne med, hun ville ha den på, men det var bare mens jeg tok den av, etterpå var det bare kjekt. Hun var veldig stolt hver gang hun kunne vatne plene, se mamma, og jeg måtte jo skryte veldig. Når vi var inne fikk hun gradvis går mer uten bleie, det var jo veldig stas og gå med truse. Prøvde å holde henne mest mulig på golvet der det ikke var tepper i tilfelle uhell. Hun ble veldig fort flink til å si fra om at hun måtte tisse, og da måtte de skje veldig fort! Selvfølgelig fikk hun masse skryt når det kom noe i do. Sluttet med nattbleie da hun var 2 1/2 år, da spurte jeg om hun hadde lyst, og hun var veldig stolt da hun la seg med truse. Jeg la tisselaken på sengen i tilfelle uhell. Vekket henne før vi la oss, og spurte henne om hun ville tisse, som regel var hun helt borte, men jeg tok henne med meg ut og satte henne på do, og ganske ofte kom det en skvett. Dette husket hun ikke dagen etter. Etter ca. en uke slutte jeg med vekkingen, men var nøye på at hun ikke drakk for mye rett før leggetid, og at hun tisset før hun la seg. Som regel gikk det bra, men hadde noen uhell, men da var tisselakenet bra og ha. Fant ut at dei gangene det gikk galt, da tisset hun på seg rett før hun våknet om morgenen (var ute og sjekket om det var vått i senga viss jeg våknet om natta selv). Dette gikk over av seg selv. Har nå en gutt på 2,4 år som jeg håper jeg skal få tørr før sommeren er over. Men da trenger jeg litt mere fint vær!!! Tror det er veldig viktig at vi skryter at dem viss de får til noe når de sitter på do, fordi da blir det veldig stas å prøve. Håper du har litt nytte av dette!!
Gjest Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Enig med mam71 her, viktig med skryt! Kunne ønske det var mer finvær her nå. Jenta mi blir snart 2,5 år, men har ikke fått innarbeidet noen rutiner enda. Er litt slitsomt nå når vi skal ha et nytt barn neste mnd.
Gjest mor75 Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Et lite tips. Libero har kommet med bleier til bruk under avvenning. Disse kjennes våte ut når barnet tisser, dermed legger de etterhvert merke til når de må tisse, og konsekvensen at de blir våte. Har ikke begynnt å bruke dem selv ennå, men har tenkt å gjøre det i løpet av sommeren.
Fam.Martinussen Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 har sett etter disse bleiene i butikken men har ikke sett dem.hva er navnet på disse bleiene.kan være ay jeg har oversett dem.
oliven Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Dytt. Det lurer jeg også på. Navnet på Libero sine avvenningsbleier?
Heffalump mamma Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 http://www.libero.no/Pages/Products/ProductCategory.aspx?id=7920 Gå inn på denne linken å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå