Gå til innhold

inngangsmusikk...hjælp litt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har så lyst å bruke air av bach som inngangsmusikk. Hvilke assosiasjoner får dere til denne? Vet den er brukt både i bryllup og begravelser....

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det en nydelig melodi! Jeg er heller ikke vant med den fra begravelser, så jeg får ikke slike assosiasjoner.

Det er en av mine absolutte favoritter og var blant topp 10 av de jeg valgte fra!

Skrevet

Takk for det. Jeg forbinder den heller ikke med begravelse, men jeg har hørt at noen gjør det. Ikke gjester. Hvilke andre stod på din topp 10 liste?

Skrevet

Ja den er nydelig!

Passer fint til Bryllup!!!!

Skrevet

Vil bare legge til at vielsen skal være ute i en hage, så det passer ikke helt med en "vanlig" orgel inngangsmusikk....

Skrevet

Hm, jeg vurderte Ave maria sunget av enten Hayley Westenra eller Celine Dion, Quanta Qualia av Hayley Westenra, Elvira Madigan av Mozart og etterhvert som alle spurte så sa jeg "Theme song from The Love Boat" hehe :)

Det er faktisk veldig vanskelig! Men ender med: inngang forlovere og brudepiker: Quanta qualia av Hayley Westenra, meg og pappa: Panis Angelicus med The Choirboys (3 unge gutter som synger såå nydelig) og utgang Mendelsohns bryllups marsj. Det er litt futt i den; markerer overgang fra det høytidelige til fest og moro!

Vi skal ikke ha det i kirken, så det var viktig for meg å finne musikk som var like høytidelig.

¨

Måtte bare sette på "air" nå; den er såå nydelig! blir nesten rørt ved tanken jeg! Tror nok det blir nydelig med deg og den sangen - beste gaven til gjestene er en pakke kleenex :)

Skrevet

Veldig vakkert med en solist som synger noe fint også, eller en fiolin-solo eller lignende.

Jeg stemmer aldri for innspilt musikk!

Skrevet

Skjønner at noen reagerer på musikk på "boks", men jeg er så kresen i smaken at den som evt. skal synge skal være ubeskrivelig bra..

Jeg velger heller musikk som er nydelig i utgangspunktet og bruker det; tviler på at folk kommer til å tenke noe over det. Dessuten det skal mye til at 1 dame kan overgå 3 solister, fullt kor og et av englands beste orkestre uansett !

Skrevet

vi har to stykker som skal synge og spille to sanger under vielsen, så det kan bli litt mye.... Ellers takk:)

Skrevet

Har jo litt å i om anlegget er bra da, hjelper ikke med det beste orkester i verden på cd hvis ikke alegget er dødsbra!

Synes uansett at live er mer stemningsfult, perfekt eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...