Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 synes min mann får nye brev fra trygdeetaten titt og ofte om at underholdningsbidrager øker, kom et nytt i dag igjen. hldigvis bare 2 år igjen til hun blir 18.
barbafru Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 I vårt tilfelle er det vi som mottar bidrag fra min exmann. Vi har selv bestemt sammen med han, at han betaler 1700 i måneden. Man må jo se i forhold til hvor mye dere begge tjener, hvor mange barn han betaler for og om han betaler noe annet ved siden av. Lege, tannlege, optiker, fritidsaktiviteter, lommepenger osv. Vi har bestemt at jeg betaler alt, han betaler bare bidrag. Vi synes det er mest ryddig. Du kan sjekke med foreningen to foreldre. De har en slaks oversikt over hvordan reglene er, har jeg hørt. Da kan du regne ut selv.
aroma Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Min mann betaler 2040. Men i tillegg betaler han ekstra for alt mulig. Buss, tannlege, lommepenger, fritidsaktiviteter, reiser, linser osv. Faktisk ting som bidraget skal dekke også. For en genial avtale barbafru har da. Hadde vært genialt i vårt tilfelle så slapp vi alt presset fra biomor hver gang hun finner ut at hun vil ha tilbake noe hun har lagt ut for eller bestemt. For hun tåler ikke et nei, da blir hun hysterisk og bruker ungene i øst å vest for å få det som hun vil.
ana baroma Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Min mann betaler 4500 nå. Men de spleiser om det er noe spesielt, som fotballskole ol.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 mannen min betaler 4500 for tre stykker
Rypa Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Min mann betaler halvparten av reel barnehage kostnad. Vi deler på fritidsaktiviteter. Eller har vi hver vår garderobe av dagligtøy. De stor innkjøpene (vintertøy, sko, regntøy etc) går egentlig av seg selv.... vi kjøper det hun trenger, eller får av besteforeldre, og det jevner seg ut hvem som kjøper mest. Etter at innkjøringsperioden og følelsene roet seg rett etter bruddet har vi fått bedre kontakt enn noensinne. Samarbeidet går som bare det.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Går ikke noe penger mellom oss, jeg valgte å flytte til ny by med barnefarens sin velsignelse dermed ble det urimelig å kreve barnebidrag.Jeg kan jo ikke kreve penger av han, for at han skal se dattera si mindre.....Men, han er med å spleiser på endel ting. Min sambos sønn bor hos oss 50% så der går det heller ikke noen penger i mellom, vi handler og de handler. Det jevner seg ut.
LykkeligFebruar Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Vi har privat avtale, og han betaler 850 kr. vi brukte samme sum som ble regnet ut fra trygdeetaten, etter hvor mye vi begge tjenr, antall netter og dager sønnen vår er hos han osv.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Samboern min har delt omsorg, så han betaler ingenting. De deler bhgregninga. Inneklær har vi hver for oss det er kun ytterklær+sko som går i mellom. Vi betaler som oftest det meste, selvom biomor sier at hun skal sette over penger så har det hendt at de ikke kommer. Samboern min gidder ikke å mase om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå