kruta78 Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 hvor mye er det vanlig at man kjøper for i bryllupsgave når man skal komme i hele selskapet, og hva er vanlig hvis man bare skal til kaffen??
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo helt opp til deg som person. Hvor nære venner/familie er du med brudeparet ol Personlig ville jeg kjøpt en gave til rundt 300kr pluss, hvis jeg var invitert til kaffen og litt mer hvis det var hele selskapet. Men nær familie/venner (søsken, beste venn) ville jeg nok lagt på litt... Men det er viktigere at gaven er gjennomtenkt og personlig enn hvor mye den koster spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 eg synes 300 var lite hvis du skal i hele selskapet... Greit hvis du skal bare til kaffe. 500kr hvis dere er 2stk til kaffen. Hvis det er hele selskapet ville eg sagt 500kr hvis du er 1 person og 800+ hvis dere er 2stk....
anaina Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tenker også litt sånn at jeg iallefall vil gi like mye i gave som de bruker på meg i selskapet. Og så justere ifht. hvor nær jeg er de som gifter seg. Ville glatt brukt 1000-1500 på søsken eller nær venninne f.eks en jeg er forlover for. 300 kr for én til kaffen 5-600 hvis dere er to 600-1000 for én person til middag, 1000-1500 hvis dere er to. Dersom dere betaler for oppholdet, eller må reise veldig langt, ville jeg justert ned igjen. Vi inviterer til en hel helg, og folk må ut med overnatting, reise og drikke utenom middagen (vi sponser aperitif, vin til maten og avec), så da har vi sagt av vi ikke ønsker oss gaver, bare at folk tar seg tid og råd til å komme...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Jeg sa jo 300 pluss hvis du er invitert til bare kaffen! Dessuten vil jeg understreke at det viktigste er ikke prisen på gaven, men hva som er tanken bak! Har man dårlig råd må man ikke tenke at det er bedre å la vær å gå i brylluppet enn å komme med en billig gave! Et billig alternativ til fin gave er en matkurv med f.eks. hjemmebakt brød, rørte markjordbær,lys, servietter, en flaske vin og en pose god kaffe.... Pent utført er dette en nydelig og personlig gave. Skal brudeparet rett på ferie, dropper dere selvsagt ferskvarer!!! Mye bedre med bruksgaver en støvsamlere spør du meg! Hvis du ikke vet akkurat hva de ønsker seg eller synes det de ønsker seg er for dyrt!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Takk for hjelpen! Jeg fikk nå en fin ide til gave!!!! Det lønner seg virkelig å lese spørsmål og svar her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå