Gå til innhold

Bekkenløsning?


Gjest

Anbefalte innlegg

God kveld

 

Har slitt med vondt rygg i 3uker nå, nå har det blitt mye værre og smerten er intens som om noe presser konstant nederst i korsryggen. Det stråler ned mot rumpa og ut mot hoftene og litt ned på sidene.

 

Legen det var bekkenløsningslignende plager, men var for tidlig å si. Er 20+5

 

Dere som har bekkeløsning høres det slik ut hos meg eller har jeg bare en sliten rygg. Har en tung jobb på sykehjem og blir mye gåing, ståing og løfting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres rart ut at det skal være for tidlig å si om det er bekkenløsning. Jeg gikk til manuell terapeut i uke 8 og han kjente på endel punkter langs ryggen, og fastslo der og da at det var betente reaksjoner - altså symptomgivende bekkenløsning. Så mitt råd er å ta turen innom manuell terapeut - de kan stille diagnoser på linje med legene i slike tilfeller. Og så har de bedre peiling siden legene er allmennleger som vet endel om alt i kroppen, mens manuellterapeuten har brukt 5 år på å spesialisere seg i muskler/skjelett. Viktig å komme til behandling tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket smertene allerede i uke 13-14, siden har det bare blitt værre....Nå går jeg til jm og får akkupunktur, det hjelper ganske godt + at jeg sover bedre om natten...Det anbefaler jeg på det sterkeste...( det er selvsagt gratis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...