Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter dere med det? Har ei jente på snart 2 år og barnehagen har fhv lenge ment at hun er klar for pottetrening nå...men jeg hadde nå liksom tenkt 3 år jeg da. Er jo sommer nå og det er vel en fordel-så det må bli enten nå eller om ett år? Og hvordan er erfaringene med potte eller toalettring, hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var ikke klar før han var litt over 3 år og han foretrakk doring:)Ville ikke sitte på potta,kom ikke på tale hehe

Du får prøve å se om hun er klar for det,det finner du fort ut!

Lykke til med pottetreninga=)

Skrevet

Får prøve bittelitt da iallefall. Saken er vel at jeg ikke er helt motivert fordi jeg tror det blir mer plunder jo tidliegere man starter. Men så er det jo der med mestring osv selvfølgelig..

Skrevet

Hvis hun selv viser interresse, er det jo ingen ting iveien for å introdusere henne for potta?

Bare ikke bestem dere på forhånd for hvordan det skal gå.

Og ikke legg noe press på henne - hun er fortsatt liten.

Jenta vår er 22 mndr og har vist interresse for do-trening i flere måneder, så vi har satt henne på do av og til når hun spør om det - og i barnehagen får hun også litt trening.

Imidlertid har interressen dabbet av litt igjen nå - vi rakk aldri å prøve noe særlig, men vi har iallelfall oppnådd det at hun ikke er REDD for do (noe en del faktisk er)

Skrevet

Vi har ei jente som blir 2 over sommeren, og har kjøpt doring. Potte kunne vi bare glemme!

Har ikke tenkt å stresse med dette, men tenker at jeg skal prøve å oppmuntre henne til å si fra når hun skal bæsje... Det hadde vært deilig å slippe akkurat DE bleiene nå, og hun vet jo veldig godt selv at det er på gang (vi ser det jo på oppførselen, men reagerer gjerne for seint). Og så prøver vi å få til en sittestund på doen hver dag - det er veldig stas, så ikke noe problem. Kommer ofte en liten tiss :-)

Hvorvidt jenta deres skal bruke bleie et år til eller ikke, er da ikke barnehagens sak!? Det er masse unger som bruker bleie forbi treårsalderen også, og noen velger jo å vente til barna selv viser interesse for å gjøre noe med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...