Gå til innhold

Hva slags bilsete skal/har dere kjøpe/kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sånn i tvil?

Vi skal bruke bilnett den første tiden (vet det er omdiskutert, ja - men det er ufattelig praktisk og veldig mye bedre for barnets kropp - sålenge man ikke kræsjer selvsagt!), men vi må ha et sete også!

Er det noen som har tips, råd og erfaringer om hva som er bra og evt ikke bra av setene på markedet?

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte MaxiCosi sammen med Quinnyvognen.

Har sånt festesystem så det bare er å klikke det ut og inn av bilen. Og går rett på vogn-understellet.

Men har jo ikke prøvet i praksis da selv om alt er ferdig montert allerede.

Venter jente 10. juli

Skrevet

Vi har maxi cosi, og det er vi storfornøyde med. Du bør i alle fall ikke kjøpe akta graco med base, for da sitter babyen veldig oppreist. Det ser fælt ut, syns jeg...

Skrevet

INGEN bilseter skal ligge.. Det er jo akkurat det som er så flott med akta graco sitt..

Bilseter som ligger fungerer som utskytningsrampe for babyen i kollisjoner.

Det er der mange gjør en kjempetabbe.. de legger sete litt mer ned for de tror det er bedre. (er jo best for babyen) Men da er hele poenget med sete borte..

Skrevet

Vi skal bruke nett, men må ha sete i tillegg da vi er et barn mere annen hver uke. Vi har fått låne et acta graco sete med base. To venninner før meg som har brukt dette, og de har flere barn fra før som de hadde andre seter til, men dette var det beste de hadde prøvd, så da stoler jeg på det. Er enig i at det beste for barnet er å få ligge på rygg i en bag. Vår første gjorde det til han var et halvt år, så da gikk vi rett over på et maxi cosi sete som han kunne bruke fram til ca 18 kg.

Skrevet

helt sant tingeling...

og hvis de gulper når man kjører og den lille sitter i baksetet så føler jeg at det er bedre at den sitter mer enn den ligger.

Skrevet

Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabrio til snuppen i magen. Håper det er bra sete, som vi kommer til og like. ikke hørt noe negativt om det. Dessuten, alle bilseter som selges på det norske markedet er jo godkjent, så regner med det er bra nok ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...