Gå til innhold

Navnedag er like bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener dette fordi at dem som ikke er kristen og ikke tror på gud skal ha en markering av barnet sitt......Mange mener at vi tar bort barnets mulighet til å konfirmere seg senere, men det er helt feil, barnet kan i senere tid døpe seg viss det skulle være aktuelt.

jeg nekter å bære mitt barn i kirka og love i gudsnavn at jeg skal oppdra det i kristen tro, jeg mener dette er respektløst ovenfor kirka viss du ikke har kristen tro!!TENK PÅ DET

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gå så langt som å si at navnedag er bedre i mange tilfeller jeg. Det er veldig få av de som døper barna sine som sier at de er kristne og at de ønsker at barna sine skal få en kristen oppdragelse.

Og da er det bedre og velge navnedag og stå for det man gjør enn å være så hyklersk at man bærer barna til dåpen.

Skrevet

Jeg er enig med dere begge to når dere mener at folk som overhodet ikke tror på Gud kanskje heller burde velge navnefest. Man bør ikke velge dåp for enhver pris.

Men samtidig har jeg lyst å tilføye at mange er usikre på hva de tror på. Mange lurer kanskje, er undrende og tvilende. Men likevel kan man ønske tilhørighet til kirken for seg selv og barnet sitt. Kanskje man nøler med å kalle seg kristen men likevel har en gudstro og et ønske om at gudsdimensjonen skal ha en plass i barnets liv.

Og da syns jeg man skal være litt forsiktige med å kalle andre for hykleriske... hvem kan avgjøre om man "tror nok" til å kunne velge dåp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...