Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Faren til ongen min vil ha delt foreldrerett altså 50/50.Han er 16 mdnr og jeg får overgangsstønad men hvis det blir delt ansvar får jeg mindre Os eller dt samme som nå?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 vet ikke hvordan det blir med penger,men syns virkelig ikke det er til det beste for barnet med 50/50..Da blir barnet boende i en bag,og har ingen fast plass liksom!!Kanskje bare meg,men det er ikke barnets beste!!
Ella28 Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Jeg tror du mister den helt da,men gå inn på trygdeetaten.no og se på reglene der.
vivekke Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Her blander du nok begrepene litt... Når du sier delt foreldrerett tenker jeg på delt foreldreansvar - og dette har ikke noe å si for utbetalingen av overgangsstønaden. Men siden du skriver 50/50 - mener du vel DELT SAMVÆR. Ved delt samvær mister du overgangsstønaden (tror jeg... ble plutselig litt usikker, men det er sikkert noen som kan rette på meg hvis dette er feil....).
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Du mister alt. Og barnetrygden blir delt i to 50% til pappa og 50% til mamma. Slik er det... Men, jeg er enig i at 50/50 ikke er bra for barnet. Barn blir urolige av dette. De føler ikke at de BOR noe sted... H
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Det jeg mener er delt foreldrerett ikke dagligomsorg,for ongen sgal bo hoss meg heletiden.Det er faren som vil vere med å besteme om ting han og når det gjelder ongen.Så det er ikke snakk om delt bosted.Mister jeg stønadene selv om dt er snakk delt ansvar og ikke deltbosted eller deltdagligomsorg?? HI
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Du mister ingenting når det er snakk om delt foreldrerett. Stønadene går til den som har barnet fast boende hos seg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Ser at mange mener at femti/femti ikke er det beste for ungen, og at de blir urolige av det - det trenger absolutt IKKE å gjelde alle:-) Har sett mange lykkelige unger som har foreldrene halvdelen hver. Så det går jo an å forsøke seg litt fram, og se hvordan det går! Ikke ta ALT som sies her inne for god fisk! Det er mange som har subjektive meninger, og det trenger ikke nødvendigvis å passe for alle;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå