*lilleFrøkenSta* Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 ennå et innlegg fra meg:-) HVA ER DITT BESTE TIPS I FORBINDELSE MED BRYLLUPET DITT?
nitro circus Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Styr unna tragiske regler og tradisjoner forbundet med bryllup....... Orker ikke sånt jeg ; )
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Hei.. Slenger med noen tips jeg. 1. Snakk med folk om hva du trenger! Det kan hende de kjenner noen som kjenner noen, på denne måten sparte jeg over 20000 på blomster, fotograf, musikk og kake. 2. Gjør det du kan i god tid før bryllupet, slik at du slipper å stresse mer en nødvendig den siste uken. 3. Husk at det er DERES dag og nyt den når den kommer for den er over så alt for fort!!! Lykke til hilsen nygift..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 - Ha rikelig med rom, cognac og øl (folk drikker ikke mye vodka) - Ha minst en erfaren på kjøkkenet (som kan styre de andre litt, og vet når man skal gå rundt med mer drikke) - Få håret satt opp ordentlig på prøvetimen hos frisøren (så vet du at det blir rett) - Ha en forlover som virkelig kan roe ned både brud og far til brud i timen før bryllupet. - Gode lister for dagen for deg selv(gjerne med tidspunkt), så kan du forberede hver detalj. Kos deg med forberedelsene, for det er nesten halve gleden! Og NYT DAGEN, den kommer aldri igjen:-)
lille imy Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 jeg satte inn en anonnse i lokalavisen om det var noen fottball, kor, korps eller likn som kunne servere for en liten slant i reisekassen. fekk et voksent blandakor til å hjelpe meg...... voksne damer kan det meste på kjøkkenet, o.s.v så da er dagen i boks...
Beama Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 1. snakk med folk som hun litt over her sier, folk som kjenner folk slik at du kommer billigere ut av det. ( får 4 retters middag til 170 kr kuverten jeg på den måten ) 2. Før opp et budsjett. slik at dere vet hva dere har å bruke. Vi tar ting etterhvert, og det var ikke så lurt... Har ikke kontroll på pengene. 3. Ta imot den hjelpen som du får.... Er nok av ting å holde styr på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Mitt beste tips er å gjøre vielsen litt spesiell, med sang og musikk som er spesiell for deg/dere. Gjerne lei et kor eller en solist. det er ike så dyrt faktisk! Ellers er jeg tilhenger av aldri tomme glass ved middagsbordet, så holder det med likør til kaffen. Drinker kan kjøpes selv! Hvis det holdes et sånt sted vel og merke. Ellers er et godt tips å ikke forvente at alt skal være så perfekt hele tiden, senk skuldrene, ha det hyggelig.
Inderøymamma Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 Ikke forvent at folk får en flott kveld bare fordi de blir servert god mat og mye drikke. Det er viktig, men like viktig er det at dere eller toastmaster tenker på at gjestene skal hygge seg og le litt i løpet av kvelden. Dere må ha et slags program for hele kvelden, ikke bare for middagen. Selvsagt skal folk få tid til å snakke sammen og danse osv, men det hjelper utrolig på stemninga om det kommer noen korte og uhøytidelige "underholdnings-innslag" på en slik kveld. Det er utrolig mange kjedelige bryllup som avholdes, hvor folk som ikke kjenner hverandre blir plassert sammen kun for en kveld og skal forsøke å skape en god stemning sammen. Det er ikke enkelt! Mine beste tips er: - Tenk veldig nøye gjennom hvem du plasserer sammen under middagen (bordsettingen). Hvilken type person er de og hvem vil de trives med å sitte sammen med? Snakker de lite og er sjenerte så bør de sitte sammen med noen som kan få igang en samtale feks. Ikke plasser alle de morsomme og sprudlende personene sammen på ett bord, da er det ingen igjen til å dra opp stemninga rundt omkring på de andre bordene. - Velg en toastmaster som har humor og som du vet kan få hele forsamlingen til å knekke sammen av latter flere ganger i løpet av en kveld. Snakk med toastmasteren og fortell han/henne hvordan dere ønsker å ha det. - Prøv å få til en introduksjonsrunde hvor hver gjest reiser seg og forteller feks. hvem de er, hvor de bor og hvordan de kjenner bruden/brudgommen. Toastmaster kan legge til morsomme (og hyggelige) kommentarer til hver introduksjon dersom det føles naturlig. - Ta i god tid på forhånd kontakt med de gjestene dere vet kan bidra med artige innslag/sang/musikk el. og spør om de kan tenke seg å underholde litt i løpet av kvelden. - Skriv i invitasjonene at de som ønsker å si noe ved middagen må varsle toastmaster på forhånd. Toastmaster bør ha en regel for hvor lange taler som godtas.... - Skaff musikk til festen som skaper stemning. Ikke et dempet jazzband, men noe som kan kjøre opp stemningen og få dansefoten igang. Velg band etter hvilket repertoar de har og ev. gode referanser fra andre brudepar. Dersom mesteparten av gjestene er over 40 bør man holde seg unna 80/90-talls låter og kanskje satse på gamlere hits, mens dette igjen kan være topp hvis svært mange av gjestene er venner i 20-30årene. Det er sikkert mye annet man kan gjøre for å få en flott kveld, men får du til dette har du kommet langt på vei til at gjestene dine går hjem fra ditt bryllup og har hatt en fantastisk dag.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Gifta meg hemmelig, og kunne altså ikke spørre noen jeg kjente om de ville være vitner, så en halvtime før vi skulle inn til dommeren (var altså på tinghuset), så måtte vi ut og lete! Måtte gjennom ei heil gate, før vi fikk tips om et par i et gult hus. Og der var de...endelig noen som var ledige og som ville hjelpe oss. Dette skjedde et kvarter før det hele braka løs, så jeg fikk roa nærvene litt før vielsen. Mitt tips er altså: sørg for at du har vitner! Men de fleste har vel det uansett...vi var kjempeheldige med våre da,- de ga oss en vinflaske og en babyball etterpå, og vi var hos dem en stund etter vielsen. Tross alt de eneste som visste at vi hadde gift oss!
nitro circus Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Åssen kan det gå an da?? Man må jo ha forlovererklæringen klare....
Gjest Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Det beste tipset jeg fikk var å ta deg noen 5min under hele dagen og bare sug til deg alt som skjer. Det hele skjer veldig fort (selv om det er en hel dag) å da er det godt å ha tatt seg noen minutter for seg selv å bare nytt det. Mitt beste tips er å planlegg så godt du bare kan, deleger alt ansvar for det som skjer på Dagen og så gi en lan f**n i om noe går litt galt. Det er antaglig ikke mye du får gjort noe med det uansett og det er store muligheter for at det blir værre om du hisser deg opp over det. Dessuten er det nok ytterst få som legger merke til det. De vet jo ikke akkurat hvordan det skal være... Og sist men ikke minst. Kos deg MASSE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå