Gå til innhold

Dere som har komt tilbake på jobb etter permisjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går dagene opp??

Begge to i 8-16 (16.15) jobb, en bil og gutt i barnehage som stenger 16.30. Jeg trenger bil da jeg har 35 min. reise en vei.... Samboer rekker ikke bussen for så å nå barnehagen..... Trenger nok en bil til + større hus (DET trenger vi ikke, men ønsker oss.... hihi).

Ser for meg at dette blir travelt både for oss og gutten.... Wow....

Hvordan løser dere ukene slik at de blir effektiv og praktisk, og slik at vi faktisk får litt tid til gutten vår etter jobb??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, høres ut som dere må kjøpe en bil til. Trenger ikke være dyr bil. Arbeidsbil til mannen kanskje.. Så leverer og henter den som er nærmest barnehagen.

For å få tid til gutten etter arbeidstid bør du ha laget middag i forveien (forberedes dagen før) slik at dere kan kose dere når dere kommer hjem. Handle bør gjøres en gang i uken slik at dere slipper å måtte stikke innom butikken hver dag.

Det er en travel hverdag når barnet skal i barnehage og foreldrene jobber. Så lykke til :)

Skrevet

Dagene går ikke opp :-)

Vi bor i Drøbak, og begge jobber i Oslo. Kjører hver vår bil (økonomisk nei, nødvendig ja). Han har arbeidstid 8-16 + overtid nesten hver dag fra februar-mai, jeg har arbeidstid ca 0830-1500 (jobber 80%) + noe overtid februar-mai. (vi er regnskapsfører/revisor).

Knøtten er hos dagmamma fra 08-16, og med litt køkjøring til Oslo rekker jeg såvidt å levere/hente og i tillegg jobbe mine 6 timer. Middag blir aldri noe kompliserte greier midt i uka, for knøtten har ikke tålmodighet til å vente på middagen. Og handling skjer etter at gubben har kommet hjem og knøtten har lagt seg.

Han begynner i barnehage til høsten, håper at det skal hjelpe litt på stresset i hverdagen. Har vurdert å begynne å jobbe 100 % men tror jeg kommer til å slå fra meg det ja, det funker jo ikke engang å jobbe 80%.

Den som henter er jo så heldig å få tre timer sammen med en sliten og aktiv krabat, den andre kommer hjem til ferdig middag :-).

Tror nok trikset er å gjøre ting etter at knøtten har lagt seg, vaske tøy osv skjer etter kl 19 - men da blir det jo liksom ikke noe fritid igjen til meg/oss osv..

Livet er ikke så greit... Men det går på et vis, selv om jeg gjerne skulle hatt en roligere hverdag for min egen del.

Du får si ifra hvis du finner en god oppskrift på løsning av problemet :-)

Skrevet

Har tenkt oss dette mønsteret;

Så lenge jeg og far skal jobbe 100% må vi ha en bil til.

Handling hver mandag kveld etter gutten er lagt seg.

Handling til helg tar vi full fart fredag kveld eller tidlig lørdag morgen.

Middag må så langt det lar seg gjøre lages kvelden i forveien (skrelle poteter, hakke grønnsaker o.a.) slik at vi kan greie å få maten på bordet til 17.00 når alle tre er komt i hus.

Så være med gutten (som allerede nå kubber kl. 18.30 - Hvordan blir det når han kommer i barnehage??!!). Leke/ lese, kveldsstell/ bad, kveldsmat, kos og bysselalle.

Halvtimen/timen etter det rydder vi hus, støvsuger, sveiper evt. over gulv, bad og kjøkken. Skal prøve å ta rot etterhvert slik at det ikke hoper seg opp. Gutten skal lære å rydde etter seg/ delta i huslige plikter (håpe....).

Så slenge seg på sofaen med strikketøy (jeg...) og se i alle fall en nyhetssending (kl. 21 på TV2). En del ganger (hm...koselig det!) kveldskafébesøk med veninner. Sambo har sin kvalitetstid og vi har vår tid sammen!

Høres dette greit ut?? Har vi for stort håp??

HI

Skrevet

Det var det å gjennomføre det da. Men klarer du det, så ser jo dette veldig bra ut!

Første anonym.

Skrevet

Skulle begynt i jobb i april men ble hjemme til 1. august. Da starter tulla i barnehage. Har redusert arbeidstiden min og jobber til 14.30. Da henter jeg 14.45 i barnehagen og har mange gode timer sammen med barn og mann. Gubben slutter 15 så han er ikke så lenge etter oss. Eldste gutten går i 4. klasse og går til og fra skolen selv så det er heldigvis ikke noe problem (bor 2 min fra skolen). Men må jo si at det blir travle dager men hjelper å være hjemme 1,5 timer før enn hva jeg normalt ville gjort. En av oss lager middag (bytter på dette) mens den andre styrer med unga. Vurderer å få meg vaskehjelp hver 14 dag så blir det litt mindre å ordne med hjemme her. Men skulle jo gjerne hatt tid til trening osv men regner med at det blir prioritert bort en liten stund. Blir nok mer enn nok annet som skjer:-) Gleder meg til å jobbe igjen og tulla er rimelig klar for barnehage merker jeg og helgene kommer jo til å bli gull verdt.:-)

Det er jo slitsomt med jobb, hus, barn o.l. men det er verdt det. Skjønner ikke hvor årene blir av og eldste mann er nesten bare ute å farter så plutselig har du mye tid alene uten barna rundt deg hele tiden og da kommer vi til å savne denne tiden...

Lykke til alle sammen. Husk å bruk de timene dere har med familien i den hektiske hverdagen godt, ikke bekymre dere for alt som burde gjøres. Vaske og stryke får vi gjøre når barna blir store og vi gamle...he he

Skrevet

Vi ar det som dere. Begge i full jobb, og den ene pendler i en halv time hver vei. Den andre (meg) pendler i alt fra 40 minutter til en og en halv time hver vei - avhengig av kø på motorveien.

Den ene henter, og den andre bringer i barnehagen. Sambo bringer, og jobber derfor 8-16. Jeg henter, og jobber derfor 7-15.30. Når poden og jeg kommer hjem fra barnehagen, lager vi middag til pappaen kommer hjem.

Vi handler bare to ganger i uka. Det sparer vi mye tid på. Etter middag er det leking til poden har lagt seg. Først da gjør vi noe husarbeid av betydning. Sånn føler jeg at vi får noen timer med kvalitetstid hver dag. Pluss helgene, da. Jeg oppfatter ikke at noen av oss føler det som spesielt travelt.

Skrevet

Har ikke begynt å jobbe, men begynner i aug i 80% stilling. Har er hvordan vi kommer til å legge opp.

Faren kjører Kevin i bhg kl.7.30 (åpner da)

Jeg begynner på jobb kl.7.30

Jeg henter Kevin etter jobb. Slutter kl.15

Sette opp middagsmeny for hele uken

Og handlet inn mat for en uke av gangen

Gjordt istand det enn kan av middagen kvelden i forveien.

Lagt fram klær til Kevin og meg på kvelden

Bade Kevin på kvelden.

Dette er noe av det vi kommer til å gjøre. Om det funker i praksis er en annen sak. Det virker som dere virkelig har behov for en bil til.

Skrevet

Vi hadde aldri i livet klart hverdagen uten hver vår bil. Men no bor vi litt i gokk å da. Det går ikke så mangen busser hit.

Så her er det far i huset som leverer de små i bhg og dagmamma. Jeg er står opp og kjører rett på jobb. Jeg begynner kl 7 og har 3kvarter kjøring til jobb så jeg rekker ikke levere.

Men hente gjør jeg hver dag i 3tiden. Er av og til ferdig på jobb litt tidligere da kjører jeg på butikken og handler før jeg henter barna.

Skrevet

Ser ut som dere trenger en bil til ja.

Dette er første gangen jeg er glad for å jobbe turnus. Vi vil ikke få de problemer jeg ser dere andre har. Jeg jobber 3 delt turnus og mannen min jobber 8-16. Gutten vår begynner i barnehage i august og vi har ferie frem til det.

Jeg kan gå til jobben, levere han sent hvis jeg jobber aftenvakt og hente han ved kl 15 hvis jeg jobber dag. Hvis jeg jobber helg kan jeg ha han hjemme 1-2 dager midt i uken. Føler meg litt heldig nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...