Gå til innhold

Protein tilskudd


Puslus

Anbefalte innlegg

Heisann Jeg trener ganske aktivt 2 til 5 ganger i uken. Jeg har følgt et spesielt treningsprogram. For å få i meg nok proteiner har jag tatt protein tillskudd (Shake). Er nå blitt gravid og er veldig usikker om jeg kan forsette med dette. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

jeg har det samme problemet som deg!!

blir så fortvila..fordi jeg ikke får i meg nok proteiner så blir jeg slapp å greier ikke trene like bra som før jeg ble gravid! det står på min bøtte at man ikek skal ta om man ammer eller er gravid! fordi de selv ikke vet skadevirkningene av det! jeg har valgt å kutte pulveret helt.. trappa ned vektreninga til halvparten og kjører mer kondisjon og ryggøvelser..

 

kan være lurt å ta det med ro nå fremover..

men hva har du valgt å gjøre da?

klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta en shake pr dag , blir vel rundt en 30 - 35 g protein pr dag . Spesielt hvis du har problemer med å få i deg nok protein .

Noen slår tråder mellom høyt protein inntak og ADHD . Jeg ville ikke

overdrive med proteiner .

Så legg treningen til dine behov når du er gravid , slow down intesivitet , styrke og kondis , sats på ryggøvelser å generell mosjon og lettere trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til forsiktighet ved kondis og høy intensivitet trening er ; Spontanabort kan skje ved ulike ting , bla stress og støt/slag .

Vær forsiktig , høy aktivitet kan bli stressende for kroppen ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg drikker shake til frokost hver dag ,men det er herbalife shake som også innehloder en del vitaminer og mineraler( ikke "bare proteiner") Men jeg ser ingen grunn til at du ikke skal kunne ta en shake om dagen.. barnet er jo sånnsett bygget opp av proteiner..

 

Men ikke erstatt måltidene... skal jo ikek slanke seg når man er gravid,,men som tilskudd kan du helt sikkert ta det...

(Jobber på treningssenter ) Men jeg ville nok vært selektiv med j\hva slags shake.. noen inneholder jo ting vi ikke skal ha i oss. hør på helse kosetn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inneholder det som vi ikke skal ha i oss ? Alt man får i Norge over disk er etter sære Norske regler , takket være mattilsynet og legemiddelverket .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann

Takk for tilbake meldinger.

Jeg har i grunnen kuttet det nesten helt ut. Da jeg ikke klarte smaken lenger pga kvalme. Hehe Går bedre nå, så de dagene jeg trener har jeg valgt å ta et par shaker, men holder meg unna de dagene jeg ikke trener. Legen min mente at det ikke skulle være noe problem så lenge jeg ikke erstattet måltidene mine med shaken. Noe jeg heller ikke har gjort. Det har hele tiden vært i tillegg til vanlig sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...