Gå til innhold

har jeg ødelagt jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle snakker om at man ikke skal vaske jenta babyr mellom kjønnsleppene. dette har ikek jeg vært klar over og har gjort det når hun har bæsjet og slikt. kommer ofte opp der da. hun er nå 6 månder og jeg lurer på om jeg har ødelagt henne der nede da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg faktisk ikke du har... be hs sjekke det for sikkerhetsskyld neste gang dere er der. Men, tror ikke man kan ødelegge de!

Skrevet

Slapp helt av, de blir ikke ødelagt!!! Du må bare være forsiktig og passe på at hun ikke får infeksjone når du har forstyrret slimhinnene der...

Skrevet

hæ??

jeg vasker jenten min der ..må jo det kommer jo urin salve osv...

dette har ikke jeg hørt om..vasker forsiktig med duk og vann..ihvertfall 1 gang om dagen...

er dette ett tulle innlegg?

Skrevet

dette har ikke jeg fått beskjed på! ups...har gutt fra før..dette er neimen ikke bare bare...

Skrevet

Har ikke jeg fått beskjed om heller... vasker med kun vann. Hva er faren??

Skrevet

Er vel sopp, utslett, tørrhet.

Ingen som har sagt det til meg heller, men jeg leste det i en bok om babystell. Tror kanskje de nevnte det på sykehuset også...

Skrevet

JENTER - Vask underlivet fram-i-fra og bak-til. Dette for å unngå å tilføre bakterier fram mot urinrøret. Det er ikke nødvendig å vaske innenfor kjønnsleppene med mindre det er tilgriset med avføring.

Minimens: Hos jentebabyer kan det komme en del slim fra skjeden – noen ganger iblandet blod. Dette kalles minimens og skyldes hormonpåvirkning fra mor. Kommer oftest innen 5.dag etter fødselen.

http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Barselinformasjon.htm

Skrevet

den siste delen var ikke nødvendig... hehe

Skrevet

man skal vaske der når det kommer avføring, ellers kan de jo få innfeksjoner!

Skrevet

Poenget er vel at helt i begynnelsen så har jentebabyene et hvitt belegg mellom kjønnsleppene, og det er dette belegget man ikke skal vaske vekk. Også er skjeden "selvrensende".

Men - babyen blir jo ikke ødelagt der nede selv om du vasker litt! Bare vær forsiktig og husk å tørke forfra og bakover (o:

Når jentene bæsjer og det har kommet litt avføring mellom kjønnsleppene så vasker man selvsagt bort avføringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...