Gå til innhold

Til dere som har vært i thailand!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst og reise, men syns det er litt langt og verre er det at jeg syns "samtlige" blir syke der??! Stemmer dette??

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, sambo og snuppa har vært der 3 ganger, og bare EN gang har snuppa blitt syk. Da fikk hun salmonella en uke etter vi kom hjem til Norge. Bortsett fra det er det bare snakk om litt forkjølelse, men det er jo ikke så rart da, med tanke på temperaturforskjellene...

Sjekk ut siden jeg har laget da. Der står det litt om det og ha med barn til Thailand.

www.barnithailand.piczo.com

Skrevet

Jeg har vært der 3 ganger, tilsammen 4 måneder og ble syk 1 gang.

Mener at jeg ba om det for på den turen prøvde jeg ut alt av mat, og spiste fisk på en veldig lokal resturant i Hua Hin som ikke var helt bra... huttetu, men gikk over i løpet av neste dag.

Et tips er å ta "idoform" som du får på apoteket i forkant og i starten av ferien, dette omstiller bakteriefloraen i systemet slik at man er bedre rustet for annen type mat enn vi er vant med her hjemme. Dette gjelder ikke bare Thailand men kanskje generelt utenfor Skandinavia da vi her "oppe" er helt overstressa på bakterier og renhold.

Stort sett er maten i Thailand helt trygg å spise, jeg har spist på masse rare steder der nede, selv fra disse "vandrende" matstasjonene i Bangkok uten å bli syk.

Nå reiser jeg snart med baby på 9 mnd og er overhodet ikke redd for han med tanke på sykdom.

Dersom noe skulle skje så finnes det flotte sykehus der nede.

Har du barn og er litt redd for at noe skal hende kan det være lurt å holde deg til plasser hvor du vet det er bra sykehus ikke altfor langt unna. Phuket og Koh Samui er nok veldig trygt.

Håper du en gang får oppleve fantastiske Thailand, jeg elsker dette landet og menneskene der. Ingen andre steder er de såå gjestfrie og opptatt av å gjøre oppholdet så bra de bare kan for sine gjester.

Lykke til!

Skrevet

Hei anonym

vi var i thailand i 3uker i sommer. Hadde med baby på 5,5 mnd.

Ingen av oss ble syke, og vi hadde en strålende tur.

Spiste alt av mat, kjøpte fra selgere på stranden, på veldig lokale restauranter, fisk, isbiter som en absolutt ikkje skal spise osv.. merka ingen ting heile ferien.

Tok vaksine mot turistdiare før vi dro, vil anbefal den om du ska reise der.

E masse bakterier våre mager ikkje e vant med som nødvendigvis ikkje har nokke med at maten er dårlig.

Tok også denne vaksinene når jeg reiste til Ecuador, og den var gull-verdt også der.

Det er ikkje til å legge skjul på at reisen er vanvittig lang, men alt i alt er d vell verdt det. Eg gleda meg til å reise igjen.

Skrevet

Uff, stakkars! Hvordan gikk det med henne og ble hun veldig syk?! Det må jeg si er mitt største mareritt og bli smittet av salmonella!!

Skrevet

Hei!

Det gikk veldig bra! Det begynte med blod i avføringen på lørdag, 4 dager etter vi kom hjem. Jeg ringte legevakten, som sa det sikkert bare var en liten rift i endetarmen. Jeg skulle til kontroll med henne på tirsdag uansett, så vi gjorde ikke noe mer ut av det da. Tirsdag morgen hadde hun fremdeles litt blod i avføringen. De sendte meg til legen, der de tok prøver av avføringen. Dette måtte sendes til laben i Bodø, så det kunne gå 1 uke før vi fikk svar. Fredag dro vi på helgetur til foreldrene mine. Lørdag ringte de fra legekontoret og sa hun hadde fått salmonella, og måtte legges inn så snart som mulig. Da ble jeg kjemperedd(ei jeg kjenner døde nesten av det for 5 år siden)! Vi tok fly til Bodø, og det ble tatt masse prøver av henne.

Vi lå på isolat til neste dag, og ble sendt hjem.

Fra begynnelse til slutt var hun i fin form. Det eneste man merket, var løs avføring, og litt feber. Hadde sett for meg en myyye værre uke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...