¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Er i uke 20 (19+2) og har i det siste merket at det kommer noe helt eller delvis tyntflytende ut der nede.. blir jo en del i løpet av dagen. Fargen kan minne om ekstra lys skummelt melk, altså klar, men med et hvit-blått skjær i seg. Sorry ekle detaljer her ... Det lukter ikke noe av det.. Hvordan kan jeg sjekke eller finne ut om dette er fostervann eller om det bare er tynn utflod? Og hvis det er fostervannslekkasje vil det da sive hele tiden eller i intervaller om dere skjønner? Takker for var.. er ganske så bekymret av meg..
♥Tiny Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Eneste jeg vet om dette er at det skal lukte søtt.. Har ganske mye utflod selv og den er så tynn at det kan minne om fostervann, bare uten lukt. Hvis du er i tvil kan du ringe føden, ta på et bind og få de til å sjekke det ut på sykehuset. De kan og ta en prøve av skjeden for å sjekke om det er fostervann eller ikke. Er rart hvor mye vi førstegangs bekymrer oss
Linn og Noah Alexander Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Hei hei Jeg har akkurat lest om dette i siri jordmor sin bok "barn i magen fra A-Å". Før det første fostervann er som regel mørk gul eller brun (som urin men litt mørkere) Og jeg har hørt folk si at det lukter litt søtlig. I boken til Siri står det at dersom man mistenker fostervannslekkasje, skal man ta på seg et tykt og stort bind -gå med det i ca. 1 time -og deretter kontrollere fargen og lukten. Dersom det ligner beskrivelsen av fostervann skal man ringe føden for å få en kontroll. Men ofte kan dette faktisk være urin-lekkasje, da det er lett å bli litt slapp i muskulaturen der nede under graviditet. Håper dette ga deg litt ) Lykke til!
Rikken Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har også dette "fenomenet".. men jeg har ikke tenkt at det kan være fostervann egentlig. Har hatt slik utflod hele tiden, og hvis jeg hadde lekket fostervann ville det kanskje blitt oppdaget på kontroller/ultralyd... eller kanskje ikke?
2julibarn Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Hei, det er tydeligvis mange myter ang fostervann... Jeg lakk fostervann i 10 dager i forrige svangerskap. Vannet var klart og tynt som vann. Luktet ingenting. Men det kan jo selvfølgelig komme litt utflod samtidig slik at det kan virke tykkere eller gi farge mm. Jeg måtte skifte truseinnlegg flere ganger om dagen da de ble kliss våte. Det rant like mye hele tiden, allikevel var det sparsomt med fostervann som kom i forhold til "normalen". De forklarte det med at det sikkert bare var et lite hull i fostervannsekken. Man vil ikke oppdage slike lekasjer på vanlige kontroller. Det produseres fostervann hele tiden, så jeg hadde nok fostervann hele tiden. Eneste måte å undersøke på er å kontakte føden, og be dem ta prøve av vått truseinnlegg/bind. Eventuelt kan en lege ofte se det ved å titte i vagina... Da det er infeksjonsfare når man lekker fostervann så burde du oppsøke føden umiddelbart og få dem til å undersøke deg! Kan være livstruende for babyen din! Sannsynligvis er det bare utflod, men greit å sjekke... NB. hvis fostervannet får farge (eks grønn) så tyder det på infeksjon...
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Det du skriver her stemmer nok ikke. Fostervannet er somregel tyntflytende og luktfritt. Ved fargeendringer kan det være infeksjoner eller stress hos fosteret. Hilsen snart fembarnsmor.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Nei. Dette vil ikke merkes på en rutinekontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå