Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Dere som skal ha/ har et slikt ønskebrev, hva har dere med der? Vil dere dele noen "ønsker" med meg? )
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Hei.Jeg har skrevet et sånn brev, men det inneholder nok litt utenom det vanlige. Jeg har opplevd en voldtekt i 2003, og vil derfor gjerne unngå for mye undersøkelser, hvis det lar seg gjøre. Greit at dem er klar over det, og dem skulle ta hensyn til det. I tilegg vil jeg gjerne føde i vann, og det skulle visst la seg gjøre. Utover det har jeg ingen ønsker, men du kan jo skrive hva som helst i dette brevet. Dem tar hensyn til det så langt det lar seg gjøre. Lykke til:=)
Suprise! Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Hm....hva er dette.Har ikke hørt noe om dette... Er det noe man tar insinativ (hum,hvordan var det det skulle skrives da? ) til selv?
kevin+oscar Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 mange skriver et "ønskebrev" som de leverer til jordmor på sykehuset v fødsel. tror d skal inneholde tanker om hvordan man vil føde. smertestillende, føde stillinger, om far vil klippe streng, amming osv.. man kan også her nevne spesielle ting man ikke vil. som f.eks liker ikke.... , vil ikke..... ønsker ikke.... har man fobi for no, er d greit at jordmor vet.. har ei glemt no?????
Suprise! Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Okei:) Ja det kan jo være kjekt:) Takk for utfyllende svar!
lilleBrumm Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Vi var på sykehuset og fikk skrevet en form for ønskebrev der. Dette ligger først i journalen min slik dette er det første de ser. Pluss at jeg har en kopi sammen med helsekortet mitt. I mitt ømskebrev står det litt om mine opplevelser av forrige fødsel, noe som forsåvidt er grunnen til at jeg har et ønskebrev. Deretter står det blant annet at far skal være med å undersøke morkaka og at far skal kunne være sammen med meg og babyen mest mulig etter fødselen. Vi har fått prioritet når det gjelder familierom. Mitt ønskebrev er vel kanskje litt anderledes enn det som er vanlig, men det som er viktlig å få fram hva som er viktlig for deg. Av erfaring vil jeg si at det er ikke alt man planlegger i forkant som er gjennomførbart eller ønskelig når du er midt oppi det. Så ikke bli skuffet om ikke alt går etter "planen".
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 jeg har skrevet ønskebrev til føden. Imitt tilfelle er det stort sett ønsker om hvorvidt faren skal være til stede og ikke siden vi ikke er sammen lenger.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Fra ABC på Ullevål har vi fått et ark med 5 spm som kan hjelpe til med å skrive et slikt brev: 1. Hva er viktig for deg at jordmoren vet om deg for å kunne hjelpe deg på en best mulig måte under fødselen? 2. Hva skjer med deg når du blir utrygg, engstelig eller redd? 3. Hva trenger du av jordmoren for å føle deg trygg sammen med henne? 4. Hvordan ønsker du at fødselen din skal være? 5. Hva tenker du om ammingen og det å bli mor/far? Håper dette kan være til hjelp!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2006 Tusen takk for alle svar! Det er neimen ikke lett å vite hvordan man vil ha det under fødselen- spesielt når man ikke har født før!!
mortil2søtesmå Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Ønsker ikke å bli servert kake under fødselen.... det ble jeg sist gang.... UÆKK
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2006 haha, seriøst??? *ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå