Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 mamma og pappa hjelper til og betaler masse. f.eks da jeg henta kjolen her om dagen var mamma med og så plutselig dro hun opp kortet og betalte resten (hadde bet depositumet på 2000 selv). kjolene til jentene har hun ordna med, gir meg masse tips ang bordekking osv. skal ordne brudebuketten min og blomstene vi skal ha ellers organiserer overnatting organiserer kakebaking svigermor er ikke med på noe! hun er en gjennomført negativ person. da jeg viste henne kjolen min klarte hun såvidt å hale ut av seg at jo da, den var da fin. begynte å prøve på seg sin egen etterhvert og fant ut at den var tragisk, noe den egentlig er for dama har ikke peil på klær....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 skjønner ikke at du vil gifte deg i det hele tatt, så sur som du er. Negativ!!!!!
*mamman til tw og bi* Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 det var en unødvendig komentar anonym. skjønner deg godt...svigermor her er kun bekymret for at vi har bedt søsteren hennes og de omgåes ikke lengre.hun vurderer ikke å komme engang fordi vi har bedt henne.hjelper heller ikke til med noe som helst.amma og pappa betaler transport og blomster.
nitro circus Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Slutt å klag-..............vi har ikke hjelp fra NOEN vi!!! Og vi gjør det utifra vår lommebok!! Ikke hjelp i form av penger, eller noen planlegging, kaker eller NOE....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Kjære hovedinnlegger. Virker som du har et anstrengt forhold til svigers... synd at du ikke klarer å være seg selv og ha en fin kommunikasjon med henne, eller mangel på det. Har du noe å prate emd henne om i det hele tatt...utenom været og barna. NEPPE. Du er sikkert en kjedelig person som ikke klarer å snakke ordentlig og føre en normal samtale eller ha en diskusjon med fornuftige innspill. Dette er iallefall TYPISK for de som ikke har et godt forhold til svigers... usikre, redde, nervøse, ikke være seg selv osv. SYND. For det andre. Det er jo DINE foreldre. Mange jenter har et nært forhold til SINE egne.... Kan jo dessuten være at du ikke akkurat er favorittsvigerdatteren heller da. Tenk deg selv...vil ikke du det BESTE for barna dine? Og når du føler at den de er sammen med ikke er god nok for ungen blir en satt litt tilbake...typisk mødre.. ja ja. Hun prøve nok skal du se...... Ikke sipp og klag. Hva forventer du av henne da...ikke tar du henne med på noenting heller virker det som, ikke ringer du henne for å høre hva hun har å si heller...INVOLVER HENNE så kanskje det går litt bedre......
pappamannen Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 "Du er sikkert en kjedelig person som ikke klarer å snakke ordentlig og føre en normal samtale eller ha en diskusjon med fornuftige innspill." Det var da et ganske snålt resonement.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Herregud,en kan da være helt normal og oppegående selv om en har et dårlig forhold til svigerforeldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Først, er det dere eller svigermoren din som skal gifte seg? Hvis det er dere så er det mest sannsynlig at dere bestemte at dere skal gifte dere, hvis det ikke er tvangsekteskap da, og da er det faktisk mest logisk at dere betaler selv. Dere har vært kjempeheldige med at moren din hjelper til, men svigermor er ikke nødt til å hjelpe til hvis hun ikke kan/vil. Kanskje hun har prøvd å hjelpe med råd og meninger, men føler at hun ikke vil blande seg for mye inn i DERES/DIN store dag. Det nytter faktisk å sette seg ned å snak ke med svigermødre, be dem med på ting og vise litt tilitt til dem. I allefall gjør det til de fleste. Spør henne om hennes store dag, selv om det kanskje ikke er så spennende for deg, spør om hun har noen råd å komme med osv. Husk en dag så er det kanskje du som er svigermor..
lille imy Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 min svigermor har ikke gratulert meg en gang hun
It's all about me Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Vi er takknemlig for den hjelpen vi får, og for de som ikke vil hjelp er det helt greit også. Det er tross alt sambo og jeg som har bestemt oss for å gifte oss og må da belage oss på å gjøre det meste selv samt betale det etterpå. Egoistisk å forvente at andre skal gjøre det for en.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Kjære frøken hovedinnlegger! Det har ikke falt deg inn at du kanskje er litt storforlangende, og samtidig i utgangspunktet negativt innstilt overfor svigermoren din? Siden du sier at svigermoren din har en tragisk kjole og at hun ikke har peil på klær, hun er gjennomført negativ... Hva har du gjort for å hjelpe henne til å få et mer positivt syn, da? På en hyggelig og vennlig måte, mener jeg. Siden det ikke er svigermoren din som skal gifte seg, så synes jeg faktisk ikke at du kan hverken forlange eller forvente at hun skal hjelpe til med bryllupet heller. Det er ikke foreldrenes ansvar å få barna gift i vårt moderne samfunn - du og kjæresten din gifter dere mest sannsynlig av egen fri vilje. Hyggelig at moren din stiller opp både med penger og hjelp, men tro for all del ikke at det er en selvfølge å ha foreldre som har råd, mulighet eller vilje til denslags. Mitt råd til deg er at du kutter ned på krava, involverer svigermoren din på en hyggelig måte. Dama kan jo ikke være gjennomført negativ siden hun har født og oppdratt en så flott mann som du har funnet... I det hele tatt: Ikke bli like negativ som du beskylder din svigermor for å være.
CB-BabyBoy Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Forsøker å komme med noe konstruktivt jeg, ser at det var veldig mange svært negative kommentarer. Skjønner at folk har sine egne meninger, men for da være grenser for hvor mye dritt man trenger å slenge til folk. Hva om dette er et reelt problem for HI? Kanskje hun har det veldig vanskelig og det er ikke til å stikke under en stol at det finnes særdeles mange bedritne svigermødre.. Og argumentet om at når sønnen er bra, så er mora det holder overhodet ikke. Det kan hende han har innsett hvor fæl hun er og forsøker etter beste evne å bedre seg selv. Så kanskje man heller kan holde alt dette negative for seg selv og heller ta en tur inn på kranglesiden? Det er nok av ting å krangle om der.. Til HI: Jeg skjønner deg veldig godt! Har et veldig godt forhold til min svigermor, men hun er ikke så veldig involvert heller. Men de bidrar økonomisk (vi betaler kun ringer og brudesuiten selv) og er med på generell planlegging. Tror ofte at det er slik at mor og datter gjerne gjør det meste av jobben.Sånn er det hvert fall med oss! Det kan jo hende at hun ikke vil pushe på? A hun rett og slett ikke tør å si "hei, kan jeg få bli med jeg også!" Har du forsøkt å involvere henne mer; be henne om råd, fortelle henne om planene etc? Eventuelt så ville jeg kanskje satt meg ned med henne og fått pratet ut; det er jo ikke så koselig å starte med et slikt utgangspunkt. Uansett så ønsker jeg deg riktig lykke til og håper det bedrer seg!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 ble mildt sagt sjokkert over enkelte svar jeg...
*mamman til tw og bi* Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 min har heller ikke gratulert meg...som sagt er hun kun bekymret for at søøsteren hennes kommer....noe hun ikke vil seff.hun nekter nesten og komme.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 Men i alle dager da! Sånn er det innimellom. Det er faktisk veldig vanlig å ikke komme overens med svigers (spesielt svigermor...). At foreldrene til bruden er mer villig til å hjelpe til er vel heller ikke så veldig uvanlig. Jeg har vel ikke verdens beste forhold til sigermor jeg heller, så jeg skjønner den delen veldig godt. Når vi gifta oss hjalp mamma og pappa oss med alt mulig rart. Ordna alle kakene, strøk alle dukene, dekte på, ordn med servitører osv. osv. Fikk også masse hjelp fra en kusine og en fetter... Mens svigermor gjorde veldig lite. Hun betalte for halve bryllupskaka, men det var det å. Men det har jo sin logiske forklaring... Familiene våre bor 80 mil unna hverandre og ettersom bryllupet sto hjemme der jeg er fra ble det vanskelig for svigermor å hjelpe til så mye som det mamma klarte. Det er som oftest en god forklaring på hvorfor folk oppfører seg som de gjør. Kanskje hun syns det er trist å "miste" sønnen sin. Nå blir han jo mannen din i første rekke, ikke sønnen hennes. Tror dette kan være vanskelig for mange mødre. Men uansett burde jo ikke denne oppførselen komme som noe sjokk på deg. Du må jo ha visst hvordan hun var før dere bestemte dere for å gifte dere. Og er hun bare et hespetre så burde du være klar over det innen nå og drite i det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #16 Skrevet 23. juni 2006 Vi har nettopp giftet oss og betalte absolutt alt selv.... Tror det er sånn det er blitt...og da var det faktisk mitt bryllup...ingen andre kunne ta æren for hvordan det var blitt....kun vi selv og det var en super god følelse....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 til hovedinnlegger: er nok bare noen fruer her som er litt misunnelig på deg, som får så god hjelp fra moren din bla økonomisk.. det er der skoen klemmer! ellers så gikk jeg selv ikke en gratulasjon en gang når vi fortalte om forlovelse og div. så kjenner meg litt igjen i måten din svigermor er... men vi driter i det, jeg involverer henne ikke lengre, og det anbefaler jeg at du heller ikke gjør! Ikke la en person ødelgge tiden før bryllupet, det er hun ikke verdt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå