Gå til innhold

Hodet godt festet, går ikke vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kansje et kjempedumt spørsmål, men er bare litt småforvirra her.

Har jo fått høre at hodet ofte virker som en propp for vannet.

Viss hodet er godt festet, er det da mindre sannsynlighet for at fødsel starter med at vannet går?

Tusen takk for alle som svarer sånne førstegangsfødende uvitende som meg som sikker vet altfor lite om hva som skal skje !

Helt utrolig hvor mye hjelp det er å få her på barnimagen, hadde det ikke vært for disse sidene hadde nok jordmora mi fått seg hemmelig tlfnnr eller ihvertfall blitt fullstending nedringt !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...godt spørsmål det der, og aldeles ikke dumt!!! Da Elias ble født, festa hodet hans seg allerede i uke 34. Vannet gikk aldri - det måtte jordmor ta godt ut i fødelsforløpet - mest for å få fart på riene - og skal si det funka også =)

Kanskje det har noe å si...de sier jo at hodet ikke alltid fester seg på flergangsfødende...kanskje jeg opplever at vannet går denne gangen da =) Er jo liksom det mans er for seg at skal være det første tegnet påa t fødselen er i gang. Men det stemmer nok ikke alltid, nei. Jeg leste faktisk at det er ganske sjeldent at fødselen starter med at vannet går!!!

Er enig i at BIM er fantastisk - får svar på all verdens her - helt perfekt!!!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har født fire barn og alltid hatt godt festet hode mange uker før termin. Eneste gang jeg hadde vannavgang som satte igang før riene var ved siste fødsel.

Tror ikke det har noen betydning egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...