Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Er litt fortvila over at det kun er kommet inn en sang til sangheftet... Vi ga beskjed til gjestene at de som ville ha med sanger måtte levere dette før 15. juni. De eneste som har levert er foreldrene til brudgommen (som ikke ville si noe, og derfor laget en sang... Greit det!) Ingen andre har kommet med noe. Må jo lage velkommen-sang og takke-for-maten-sang, men det blir jo litt slunkent hefte da. Har leid inn en pianist som skal spille til sangene, men nå virker det nesten litt dumt. Mitt spm. er om dere vet om noen allsanger som vi kan synge ved middagen som ikke er "hjemmedikta"? Så noen foreslo som solosang i kirka "mitt hjerte er ditt....." Kan den gå an som allsang? Ikke så mange som har meldt tale-interesse heller, og bryllupet er om litt mer enn en uke. Blir de "obligatoriske"; fra min far, brudgommen, jeg skal ha tale/ dikt og begge forloverene skal si LITT (Ingen av dem hadde spes. lyst til å si noe...) Brudgommens foreldre har skrevet sang i stedet for å tale. Ingen faddere eller besteforeldre ville si noe... Dette blei litt sytete innlegg, så da legger jeg gjerne til litt mer syt: Hvorfor er folk så lite interessert i bryllupet mitt. Vi har ikke bedt mange gjester (blir nå 40 til middag) og da er det ni stykker som har sagt nei. De har sikkert alle gode grunner, men jeg blir så lei meg av det. Veit at bryllup ikke er en "popularitetstest", men for meg anstrenger jeg meg for å lage en fin fest for vennene mine, og så viser det seg (som jeg innerst inne vet, men som jeg hele tiden vil glemme) at de betyr mer for meg enn jeg gjør for dem. Når jeg tenker på alt det vi har brukt av tid og krefter på denne festen, tenker jeg at vi nesten likegodt kunne giftet oss i stillhet. -syt, syt! Men det er sånn jeg føler det i dag.
anaina Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Var nettopp i bryllup med bare 5 taler og en sang, og det var igrunn helt fint. Kan fort bli litt langtekkelig for gjestene å høre på mange lange taler.
Audrey Horn Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Så utrolig synd at du føler det sånn..... Dette skal jo være en hyggelig tid for deg. Noen trøstende ord på veien: Allsang er utrolig kjedelig i lengden, og det er lange taler også! Hadde du hatt litt bedre tid på deg skulle jeg ha hjulpet deg litt, jeg kan både skrive sanger og formidle solister og kor. Jeg er ikke proff altså, men har kontakter. Ellers fins det selvsagt mange ferdig-sanger på markedet, hør med venner og familie! Et annet tips er å ta en sånn barnehagesang til takkformaten-sang, det skaper ofte litt løs stemning. Ellers kan du spe på med kjærlighetssanger som alle kan synge, feks.Kjærlighetsvisa av H. Sivertsen Lykke til og kos deg!
brooklyn Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 syt syt:) Vi skal ikke ha en eneste sang i bryllupet vårt og det passer meg perfekt. Sanger med bamsefar i lia-melodi og 12 vers? Takke seg til! Regner med at det blir et par taler også, men ikke sp veldig mange.- Det er mange som ikke bestemmer seg for å holde tale før selve dagen, det er gjerne toastmasteren da de forteller det til, og ikke brudeparet. Du har lov å syte. Jeg er fornærmet fordi to av onklene mine ikke kommer. De skal på ferie og jeg synes ikke det er en lovlig grunn, da det er 14 år siden siste bryllup i familien, men jeg lar det ikke ødelegge noe av gleden ved dagen likevel. Skal kose meg som bare pokker! Men går du dagen i møte litt misfornøyd og molefonken, så vil nok det sette sitt preg på selve festen også! Smil!!!!))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå