Gå til innhold

hjelp duker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sy selv eller kjøpe, leie? noen tips?

et sted her i byen tar 115,- pr duk, og jeg trenger ca 9 duker

tenker på å sy selv med stoff fra IKEA, koster bare 15,- pr meter enkelt hvit bomullsstoff, men da må jeg sy dem opp selv langs kantene da. litt arb det også.

noen ideer?

skal gifte oss på stjørdal men bor i trondheim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med papirduk? Det skal vi ha. Kjøpte 50 meter til 250 kr ca på Binders. De har en som har tykkere og penere kvalitet også. Kosta 455,- for 20 eller 30 meter. Husker ikke helt. Sjekk på nett.

Skrevet

men er de stive og harde? ønsker gjerne at de henger litt ned fra bordkanten hvis du skjønner,o)

Skrevet

Vi skal også ha papirduker. De er ikke stive å hardet, heller ikke så tjukk, så du får de godt nedover bordkanten.

Skrevet

ok, takk for tips;o) da skal vi jammen ta oss en tur på binders;o)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også lenge det "problemet"; Jeg ville ha noe litt ekstra til bryllupet. En duk der duken i seg selv var ganske dekorativ... Hadde sett en utstilling av et dåpsbord på Glassmagasinet på Trondheim torg som var utrolig fin... Med et gjennomsiktig, hvitt stoff med en vanlig duk under. Dette stoffet bøget seg på en rolig, men dekorativ måte. Det var strødd glitter og roseblader som pynt. -Og det var sååååååååå stilig! Jeg har vært på IKEA og spurt etter stoffet (de sa på Glassmagasinet at de hadde kjøpt det på metervare der...)

Så var svigermor i en konfirmasjon der de hadde brukt offwhite velurstoff (finnes også i helt hvitt) fra Jysk. Jeg durte i veg for å kjøpe det, men på Jysk var det jammen mye fint stoff!!! Fant noe som liknet det stoffet jeg først hadde tenkt på, bare enda finere!!! -Og det var utrolig billig! De hvite dukene vi skal ha under leier vi. Mange vaskerier osv. leier ut duker...

Lykke til! Håper dere får litt ideer av min duke-jakt historie ;)

Skrevet

Hei!! Duni har nokre papirdukar i forskjellge fargar. Dei er veldig fine og tåler ein del. dei er omtrent som ein vanleg duk. Ein må nesten kjenne etter om det er sånn eller slik.

Skrevet

Hei..

VI giftet oss for ikke så alt for lenge siden og jeg hadde det samme problemmet som deg.

Hvis vi skulle leie duker kom vi ut på 1500 kr til sammen og vi syntes det var litt drøyt, men så snubblet vi inn på en sånn butikk( som selger duker, gardiner osvosvosv) så hadde de 60 % avslag på bomulls damaskus duker og de kostet 1568 kr så det var jo ikke ille...

Sjekk litt rundt å se., skal du sy selv kan du gjøre det mer personlig en vanlige hvite duker itillegg kan du jo sy servietter også, men det er jo masse jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...